Obvestilo medijem: premiera predstave Mojster in Margareta Imate težave s prikazom sporočila? Odprite sporočilo v brskalniku.

Mojster in Margareta

po motivih Mihaila A. Bulgakova

Intermedialni omnibus


Premiera: 1. junij 2018, 21.00
Ponovitve: 2., 4., 5. in 6. junij 2018, 21.00

Roman Mojster in Margareta je eden najprepoznavnejših ruskih romanov iz 20. stoletja in pomeni vrhunec opusa Mihaila Afanasjeviča Bulgakova. Pisati ga je začel leta 1928, nato ga je zažgal, leta 1931 ga je začel znova ustvarjati ter ga z daljšimi presledki pisal in dopolnjeval več kot deset let, vse do svoje smrti leta 1940. Uradno je roman izšel leta 1966, pred tem pa je bil več let dostopen kot samizdat, kar je bilo seveda ilegalno. Gre za besedilo v treh delih in s številnimi poglavji. Če bi bilo to dramsko besedilo, bi verjetno šlo za postajno dramatiko, sicer značilno za ekspresionizem. Bulgakov je pri pisanju veliko črpal iz (literarne) zgodovine – osrednji motiv predstavljata Jezus in Poncij Pilat, večkrat je citiran Puškin, očitna pa je tudi referenca na Fausta, v dinamiki Hudič – Umetnik – Margareta. Roman je bil v svetu večkrat uprizorjen v lutkovnih kot pa dramskih gledališčih. 

Roman je bil izhodišče za dva režijska koncepta. Uprizoritev Mojster in Margareta je tako razdeljena na interaktivno potovanje, vizualne instalacije in gledališče objekta Vražji triptih režiserja Matije Solceta ter na gledališki evangelij Margareta režiserke Mirjane Medojević. Matija Solce je mednarodno uveljavljen lutkovni ustvarjalec - na repertoarju Lutkovnega gledališča Ljubljana so trenutno tri njegove, na številnih festivalih nagrajene predstave, Turlututu, Močeradek gre čez cesto in Štirje muzikanti. Kot soavtor koncepta, oblikovalec instalacij, scenograf in kostumograf pri Vražjem triptihu sodeluje tudi češki vizualni ustvarjalec in sceongraf Tomáš Žižka, ki se ukvarja predvsem s site-specific gledališčem v ne-tradicionalnih prostorih in implementaciji gledališča v različne prostorske in družbene kontekste. Je ustanovitelj site-specific programa na praški akademiji DAMU, kjer tudi uči scenografijo. Režiserka Margarete Mirjana Medojević je študentka magistrskega programa AGRFT. Njeno predstavo Zločin in kazen, ki je nastala v produkciji AGRFT in LGL, je Društvo slovenskih gledaliških kritikov in teatrologov nagradilo kot najboljšo predstavo sezone 2016/17. 

Intermedijska instalacija in obenem predstava Vražji triptih predstavlja komunikacijo med arhitekturo, prostorom in performativnimi ekspresijami – s koncertom, projekcijami, velikimi lutkami, gledališčem objekta ter interaktivnimi vizualnimi instalacijami. Izkoriščeni so tako rekoč vsi prostori Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki je tako animirano večplastno; kot totalno, inverzno gledališče, kjer ni meje med gledalcem in nastopajočim, med odrom in avditorijem; kot stavba s svojimi značilnostmi, ki z vzpostavitvijo v drug kontekst pridobijo nove vsebine, ter kot animacija gledalca, ki se včasih prosto, drugič pod vplivom performansa premika po prostorih in jih animira s svojo aktivnostjo in refleksijo. Triptih vsebinsko povzema predvsem prvi del romana. Interpretiran je skozi prizmo impresij ustvarjalcev scenografa Tomáša Žižke in režiserja Matije Solce, ki sta črpala iz osebnih zgodb Bulgakova in Klemenčiča ter stavbe Lutkovnega gledališča Ljubljana kot organizma in venomer spreminjajoče se strukture. 

Tretji, del uprizoritve Margareta, gledališki evangelij prek dramskega gledališča sledi poti Margarete Nikolajevne v drugem delu Bulgakovega romana. V ospredju je tako demistifikacija romana kot tudi ustvarjalnega procesa in same predstave, ki dobesedno izziva »vraga«. Ustvarja nevarni prostor, prostor igre, kjer se poigrava tudi tudi s svojim gledalcem. Margareta se rada igra, in če bi radi sledili njeni zgodbi, potem ... Naj pride, če že hoče ... Vrag!


Vražji triptih
Interaktivno potovanje, vizualne instalacije in gledališče objekta

Avtorja koncepta: Tomáš Žižka, Matija Solce
Režiser in avtor priredbe: Matija Solce
Oblikovalec instalacij, scenograf in kostumograf: Tomáš Žižka
Dramaturga: Tjaša Bertoncelj, Benjamin Zajc
Avtor videa, lutk in animacij: Brane Solce
Avtor glasbe in glasbenih priredb/aranžmajev: Matija Solce
Avtor glasbenega uvoda: Jani Kovačič
Avtorji besedil pesmi: Ana Duša, Jani Kovačič, Matija Solce
Avtorja zvočnih atmosfer: Urška Godina, Filip Šebšajevič
Avtor lutk in animacij: Brane Solce
Vodja zborov: Iztok Kocen

Igrajo: Gašper Malnar, Miha Arh, Filip Šebšajevič k. g., Iztok Lužar, Jernej Kuntner, Maja Kunšič, Zala Ana Štiglic, Jan Bučar, Aja Kobe, Rok Kunaver, Lovro Finžgar.

Drugi sodelujoči: Primorski akademski zbor Vinko Vodopivec, Partizanski pevski zbor, Jani Kovačič, Uroš Korenčan, Ajda Rooss, Petra Škofic, Ana Rokvić Pinterič, Helena Sebanc, Zoran Srdić, Nina Jordanovski, Zala Kalan, Polona Černe, Marica Pevec, Daša Jordanovski, Ana Kozina, Tines Špik, Teresa Ondrušková, Julita Kropec, Kaja Lin, Lara Mastnak

V priredbi se uporabljajo deli besedila uprizoritve Doktor Faust, ki sta ga spisala Jelena Sitar in Igor Cvetko

Margareta
Gledališki evangelij

Režiserka: Mirjana Medojević
Uprizoritveno besedilo po motivih romana Mojster in Margareta M. A. Bulgakova: ustvarjalna ekipa
Avtorji glasbe: Ina Puntar, Vid Drašler, Nil Ferro Seliškar
Oblikovalka luči, scenografinja, kostumografinja: Mirjana Medojević
Asistentka režiserke: Vanja Kretič

Igrajo: Tamara Avguštin k. g., Nina Skrbinšek, Sonja Kononenko, Mirjana Medojević, Ina Puntar, Vid Drašler, psica Frida

Predstava je namenjena odraslim gledalcem.

>> Več informacij, fotografije in gledališki list



Lep pozdrav,


Petra Škofic

Odnosi z javnostmi
Lutkovno gledališče Ljubljana
Tel. 01 548 4543, 041 691 102

 

  Facebook Vimeo Twitter Pinterest Instagram Tumblr  

Naše ustvarjanje podpirajo: ustanoviteljica javnega zavoda Mestna občina Ljubljana, sofinancer Ministrstvo za kulturo, sponzorja Telekom Slovenije in Zavarovalnica Triglav. Če ne želite več prejemati naših informacij, sledite odjavi