BiTeater 2015

BiTeater 2015

Projekt mladih gledaliških ustvarjalcev 2015

Razvoj novih pristopov in tehnologij uprizarjanja

Pred nami je tretja programska izdaja BiTeatra, gledališkega, družbeno odgovornega projekta v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana. Začeli smo ga leta 2013 na pobudo skupine mladih gledaliških ustvarjalcev, ki ni imela možnosti za delo in uveljavljanje na slovenskih gledaliških odrih. Takrat je bila to nuja, projekt naj bi pomagal pri reševanju stanja, ki ga lahko poimenujemo »institucionalna nepretočnost«, ta pa je večinoma pogojena tudi z majhnostjo slovenskega prostora.

Med cilji projekta lahko omenimo vsaj tri: prvi je bil pomoč novi generaciji ustvarjalcev pri prodiranju v institucije, drugi cilj našega gledališča v projektu je bil razvoj novih pristopov in tehnologij uprizarjanja (tudi lutkarskih), hkrati pa smo želeli prispevati tudi k oživitvi Židovske ulice.

Z zadovoljstvom lahko ugotovimo, da so se razmere v zvezi s prvim ciljem projekta začele spreminjati. Imena ustvarjalcev, ki so prvi dve leti ustvarjali v BiTeatru, vse pogosteje videvamo zapisana v programih različnih gledališč; težko bi rekli, da po zaslugi BiTeatra, vsekakor pa jim je delo pri nas ustvarjalno zapolnilo obdobje čakanja, jih vsaj malo »obrusilo« in jim dalo tudi »kruto izkušnjo« sodelovanja z ustrojem javnega sektorja. Gre za prodorno generacijo in ugotovimo lahko, da tudi nekateri od avtorjev, ki bodo pri nas delali v letošnjem letu, že uspešno ustvarjajo naokrog ter da nam je uspelo v projekt vključiti res velik delež teh mladih. V prejšnjem letu je ljubljanska SNG Drama začela z Laboratorijem, ki je še dodatno obogatil možnosti prodora mladih.

Glede drugega cilja smo lahko manj zadovoljni. V okviru idejnih predlog za projekte BiTeatra so redko nastajale pobude v smeri raziskovanja registrov gledališkega medija, če bi že morali opredeljevati forme, ki so se razvile skozi program ti dve leti, je šlo predvsem za poskuse v smeri komornega dramskega gledališča (z redkimi izjemami). To, kar smo predvsem pogrešali, pa so bile idejne pobude v smeri gledališča objekta ali lutkarstva.

Najslabše smo se odrezali pri tretjem cilju – oživljanju Židovske ulice. Ko nam je končno uspelo ujeti ritem s programom sosednjega lokala BiKoFe, je ta ugasnil.

Iz zgoraj navedenih ugotovitev izhajajo same po sebi potrebne usmeritve BiTeatra za naprej – potrebne bodo spremembe in napovedujemo jih že za program v letu 2016. Do takrat pa vas vabimo, da se skupaj z nami prepustite presenečenjem in mladostni energiji, ki se nam predstavljajo v okviru BiTeatra 2015.

Uroš Korenčan
direktor Lutkovnega gledališča Ljubljana

Režija: Mateja Kokol
Dramaturgija in kostumografija: Larisa Javernik
Scenografija in oblikovanje svetlobe: Karin Rožman
Zvok in gibalna podoba: SZ3
Igra: Ana Urbanc

Premiera: 20. februarja 2015

Dan ima 24 ur. Dan ima 1440 minut. Dan ima 86.400 sekund. V teh urah in sekundah se dvema ali enemu ali pa več ljudem zgodi veliko stvari. Grdih in lepih, resnih in šaljivih, poštenih in nepoštenih. Dan je tekma s časom. Dan je tekma s samim sabo. 24 ur je boj s poplavami informacij. Projekt raziskuje perspektivo ženske, ki je hkrati vpeta v svojo notranjo pokrajino in v zunanji sistem. Ta jo konstantno sili, da prevprašuje sebe, svoje vrednote, stališča in misli, ki jih ogroža brezčutni, potrošniški svet, ki je izgubil empatijo do sočloveka.

VEČ O USTVARJALCIH
24 ur, foto: Miha Fras
24 ur, foto: Miha Fras
24 ur, foto: Miha Fras
24 ur, foto: Miha Fras
Režija: Zoran Petrovič
Dramaturgija: Uroš Kaurin
Scenografija in kostumografija: Ajda Primožič
Nastopajo: Maruša Majer, Zala Ana Štiglic, Rok Kravanja
Koprodukcija: LGL in KUD Moment

Premiera: 8. maja 2015

Kaj je sreča? Kje jo najdem? S kom jo bom iskal? Česa me je strah? Česa se sramujem? Kaj mi gre na živce? Kaj me veseli? Kaj me zadovoljuje? Kaj me vzburja? Kdo so moji prijatelji? Imaš raje pivo ali špricer? Zakaj ješ meso? Zakaj ne prideluješ svoje zelenjave? Kako/Kakšnega me vidiš? Zakaj me ne sprejemam takšnega, kot sem? Kaj me moti? Kaj bi spremenil? Zakaj me ne pustite pri miru? Je smeh res pol zdravja? Kako dolgo moram vaditi nasmešek, da bo prepričljiv? Potrebujem prijatelja? Kako bi spremenil družbeno ureditev? Kako bi spremenil svet? Zakaj bi ga sploh spreminjal? Zakaj nimam hiše z vrtom? Zakaj gledam pornografijo? Zakaj jo gledam na skrivaj? Zakaj so porniči tudi v času nedeljskega kosila? Kdo so moji prijatelji? Kdo je pravi prijatelj? Sem jaz? Ali res spoznaš pravega prijatelja šele v sili? Če bi me resnično poznal, če bi poznal vse moje skrivnosti, bi bil še vedno moj prijatelj? Bi me sprejemal takšnega, kot sem? Bi jaz tebe? Potrebuješ objem?

VEČ O USTVARJALCIH

Lovci na srečo, foto: Miha Fras
Lovci na srečo, foto: Miha Fras
Lovci na srečo, foto: Miha Fras
Lovci na srečo, foto: Miha Fras
Eduardo Pavlovsky

Režija: Milan Golob
Dramaturgija: Rok Andres
Igra: Vid Klemenc

Premiera: 5. junija 2015

Drama, ki jo je leta 1987 napisal argentinski dramatik in psiholog Eduardo Pavlovsky, z ostrino slika grozote, izginotja in druge zločine, ki jih je Argentina preživela med diktaturami preteklega stoletja. Osrednji lik je zdravnik, ki počasi izgublja um in izpoveduje svoje izkušnje, jih predeluje in preizprašuje. Uprizoritveni koncept umešča dramo v slovensko okolje, ki je zasičeno s travmami druge polovice 20. stoletja, saj je potrebno zavedanje (na tak način tudi piše Pavlovsky), da je gledališče terapevtski prostor. Posledice represije, ki jih kot rak rano naroda čutimo danes, so posledice psihičnega nasilja, ki pusti daljnosežne posledice v človekovi zavesti, njegovem odnosu do sveta, sebe in družine. Soočenje s travmo, ki je za vedno zaznamovala generacije ljudi na obeh straneh, je neizbrisno znamenje, ki se prenaša naprej in danes še vedno živi. Kdo torej lahko preseka gordijski vozel? Tudi blazni zdravnik ne da točnega odgovora. Vse, kar stori, je, da odpira rane in preizprašuje vsakega posameznika.

VEČ O USTVARJALCIH

Potestad, foto: Miha Fras
Potestad, foto: Miha Fras
Potestad, foto: Miha Fras
Potestad, foto: Miha Fras
Erotični fragment

Prevod pesmi Sapfo: Marko Marinčič
Režiser: Jaša Koceli
Kostumografinja: Branka Pavlič
Scenograf: Darjan Mihajlović Cerar
Avtor glasbe: Miha Petric
Igrata: Barbara Ribnikar in Tajda Podobnik

Premiera: 9. oktobra 2015

Prizorišče je posvečeno, ozračje gosto. Ženski se utapljata v poželenju in medsebojnih dotikih. Pred nami doživita največjo ljubezen svojega življenja, impulzivno in vseobsegajočo. Sta v vrtincu odvisnosti in sanj, vse dokler v njun odnos ne zareže trajanje. Besedilo uprizoritve je vznemirljiv in v večji meri izgubljen opus slavne grške pesnice Sapfo, ki je živela na otoku Lezbos v 7 st. pr. n. št. Izbrane pesmi so ustvarjalci kljub njihovi neohranjenosti zadržali v integralnem, fragmentiranem zapisu, kar da uprizoritvi poseben ritem in logiko. V Lezbosu se družijo ples in igra, erotika in poezija. Predstava je potovanje v veri, da Sapfo poje zgodbe o nas. Kako ljubimo, hrepenimo, razmišljamo in trpimo.

VEČ O USTVARJALCIH

Lezbos, foto: Mankica Kranjec
Lezbos, foto: Mankica Kranjec
Lezbos, foto: Mankica Kranjec
Lezbos, foto: Mankica Kranjec
Koncept in režija: Ajda Valcl
Dramaturgija: Simona Hamer
Scenografija: Danijel Modrej
Igra: Nik Škrlec

Premiera: 14. decembra 2015

Predstava z naslovom Snofor (Variacije na frustracije) za vsebinsko podlago jemlje frustracije, ki jih udeleženi v tem avtorskem projektu osebno doživljajo kot potencialno patološke. V središču predstave je oseba, neki »Nekdo«, v katerem se izbrane frustracije združijo, povežejo in fluidno prehajajo iz ene v drugo. V načinu dela se projekt osredotoča na raziskavo uprizoritvenih sredstev, ki so si jih avtorji naključno izbrali glede na svoja individualna zanimanja. Kot nakazuje že sam naslov – okrajšava za snov in formo, cilj predstave ni povedati določene zgodbe, ampak raziskati povezavo med vsebinskim gradivom in njegovo uprizorljivostjo.

VEČ O USTVARJALCIH
Snofor, foto: Urška Boljkovac
Snofor, foto: Urška Boljkovac
Snofor, foto: Urška Boljkovac
Snofor, foto: Urška Boljkovac
Želite prejemati spored in novice po elektronski pošti?
3 reasons to book on our web site