Sezona 2016/17

Vihar
William Shakespeare

Vihar

REŽISER: Jaka Ivanc
GLEDALIŠČE MED ČAROVNIJO IN PRAVLJICO
Koprodukcija med Lutkovnim gledališčem Ljubljana in Gledališčem Koper
Premiera: september 2016,
Gledališče Koper, Šentjakobski oder LGL

Osamljen in neobljuden otok. Nanj sta se po brodolomu pred dvanajstimi leti rešila zakoniti milanski vojvoda Prospero in njegova zdaj odraščajoča hči Miranda, oba pregnana iz Milana, ko je Prosperov lakomni brat prevzel oblast in kneževino pokoril neapeljskemu kralju, ki prav zdaj s sinom, bratom in samooklicanim vojvodo ter spremstvom pluje mimo otoka. Prospero, ki ima magično moč, s pomočjo zračnega duha Ariela »uprizori« vihar, tako da se vsi njegovi nekdanji nasprotniki z ladje znajdejo na njegovem otoku. Tu so se brodolomci prisiljeni srečati s Prosperom, obračunati s povzpetniškimi nameni, izdajstvi in preteklostjo. Igra ima srečen konec – sin neapeljskega kralja se zaljubi v Mirando, Prospero blagoslovi njuno ljubezen in nekdanjim nasprotnikom oprosti zle namene. Vsi skupaj pa nato z ladjo odplujejo nazaj proti Italiji.
Tajno društvo PGC
Anton Ingolič, Nebojša Pop Tasić

Tajno društvo PGC

REŽISER: Mare Bulc
DRAMSKA PREDSTAVA, 8+
Premiera: oktober 2016, Šentjakobski oder LGL

Tajno društvo PGC je legendarno zimzeleno besedilo, otroška klasika, ki je nastalo leta 1958 izpod peresa slovenskega pisatelja Antona Ingoliča. Bil je eden prvih avtorjev, ki je po vojni črpal iz resničnega življenja mladih in skozi njihove nevsakdanje dogodivščine obravnaval njihove probleme. S priljubljenim in znamenitim tajnim društvom Pingoclavulusom oziroma krajše PeGeCe-jem so odraščale različne generacije otrok, prvič pa bo Tajno društvo PGC v sodobni interpretaciji zaživelo tudi na našem odru.
Rekviem za prihodnost
Maja Smrekar

Rekviem za prihodnost

REŽISERKA: Maja Smrekar
HIBRIDNI PERFORMANS, 16+
Koprodukcija LGL in Zavod Aksioma, v sodelovanju s festivalom Mesto žensk
V okviru projekta BiTeater
Premiera: oktober 2016, Oder pod zvezdami LGL

Intermedijska umetnica Maja Smrekar bo projekt Rekviem za prihodnost zastavila kot eksperiment/predstavo, v kateri bodo človeško telo nadomestile živali in stroji. Osrednje in izhodiščno vprašanje bo, kaj jestroj kot umetna inteligenca in kako lahko konstruiramo dialog med živalsko in umetno inteligenco.Povezava med tehnologijo in naravo bo potekala skozi animacijo. Avtorica že več let na empirični ravni raziskuje delo s psi in pri tem uporablja prvine, ki izhajajo iz področij sodobne tehnologije. Zanima jo snovanje prostorske koreografije, pri kateri so osrednji akterji psi in roboti (gre za sinergična prehajanja med antropomorfnim, tehnomorfnim in zoomorfnim – asociacijami, ki jo navsezadnje vzbuja tudi lutka).
Sapramiška
Svetlana Makarovič

Sapramiška

REŽISER: Nace Simončič / Brane Vižintin
AVTOR LIKOVNE PODOBE: Jaka Judnič
OSVEŽITEV LUTKOTEČNE PREDSTAVE IZ LETA 1986
Ob praznovanju Sapramiškinih 30 let
Premiera: oktober 2016, Veliki oder LGL

Letos praznujemo 40 let slikanice in 30 let od premierne postavitve te legendarne pravljice. Avtor nove likovne podobe Jaka Judnič bo ljubkim lutkovnim junakom, ki jih je zasnoval v slogu svojih risanih filmov iz sredine osemdesetih let prejšnjega stoletja, omogočil več animacijskih možnosti. Avtorica Svetlana Makarovič bo skupaj s skladateljem Milkom Lazarjem pripravila nove glasbene aranžmaje, osvežen pa bo tudi zvočni posnetek predstave, na katerem bomo lahko poleg Svetlane Makarovič v naslovni vlogi slišali tudi Ivanko Mežan kot Veverico, Ljerko Belak kot Regico, Alojza Sveteta kot Doktorja Detla in Braneta Vižintina kot Mišjega strahca.
Bi se gnetli na tej metli?
Julia Donaldson, Axel Scheffler

Bi se gnetli na tej metli?

REŽISER: Jaka Ivanc
AVTOR LIKOVNE PODOBE: Natan Esku
LUTKOVNA PREDSTAVA, 3+
Premiera: november 2016, Veliki oder LGL

Bi se gnetli na tej metli? je še ena v dolgi vrsti  uspešnic uigranega in izredno uspešnega tandema – škotske pisateljice Julie Donaldson, že skorajda stare (ali pač lepše – dobre –) znanke odra Lutkovnega gledališča Ljubljana, in njenega zvestega sodelavca, nemškega ilustratorja Axla Schefflerja, avtorjev znamenitega Zverjasca in Zverjaščka
Peter Pan
James Matthew Barrie, Jera Ivanc

Peter Pan

REŽISERKA: Yulia Roschina
DRAMSKA PUSTOLOVŠČINA, 4+
Premiera: april 2017, Šentjakobski oder LGL

Pravljica bo uprizorjena kot igrana pripoved s plesom in petjem po inspiraciji NO gledališča; igralci si bodo podajali vlogo pripovedovalca in ustvarjali dinamiko dogajanja na odru, kot živ organizem, ki nenehno spreminja svoj karakter. Interaktivna, a obenem minimalistična postavitev bo pravljični svet razprla s pomočjo posameznih rekvizitov in natančno zasnovane svetlobe kot bistvenima elementoma za čutno doživljanje zgodbe.
Karelčkove zgodbice
Rotraut Susanne Berner, Saša Eržen

Karelčkove zgodbice

REŽISER IN AVTOR LIKOVNE PODOBE: Silvan Omerzu
LUTKOVNA PREDSTAVA, 2+
Premiera: 9. februar 2017, Mali oder LGL

Zbirko kratkih zgodb o zajčku Karelčku je napisala Rotraut Susanne Berner, priznana nemška ilustratorka in letošnja Andersenova nagrajenka. Navihan Karelček je tak kot skoraj vsi otroci. Veliko sprašuje, je prijazen, a tudi trmast in nenehno si izmišlja nenavadne reči. Včasih je tudi žalosten, a kaj hitro spet vesel, tu in tam pa zna biti še kako trmast. Star je štiri leta, pa bi že hodil v šolo. A zgodi se, da noče obuti čevljev ali pa pljune žvečilni na pločnik. To so zgodbe o družini, polne humorja in topline. Na videz preproste, vendar spojene z dragocenimi trenutki, ki jih bodo otroci zlahka prepoznali in vzeli za svoje. Karelček je takšen, kot smo bili nekoč vsi mi.
Akvarij
Miha Golob

Akvarij

REŽISER: Miha Golob
VODNA PUSTOLOVŠČINA, 3+
V okviru evropskega projekta Wide Eyes
Premiera: 16. februar 2017, Kulturnica LGL

Osrednji element predstave bo kopalna kad. Prozorna. Spominjala bo na akvarij. Akvarij kot otroško igrišče za malo večje otroke. Akvarij kot prostor gledališke predstave. Akvarij kot televizija. Kopalna kad kot eno prvih otrokovih otroških igrišč. Otroško igrišče kot prostor igre, učenja, ustvarjanja. In prostor prvih otrokovih gledaliških doživetij. Kopalna kad je kot peskovnik, v katerem je namesto peska voda. Prazna kopalna kad je kot prazen list papirja, ki čaka, da vanjo natočimo vodo in stopimo vanjo. Kopalna kad je lahko kot Pandorina skrinjica, v kateri ni jeze in sovraštva, ampak voda. Voda kot vir življenja, vir znanja o življenju, kot čarovnija življenja, kot filozofija življenja. Kot vodni krog. Kot pot od zime do poletja. Kot univerzalna zgodba o odnosu, ravnotežju, sodelovanju.
Posvetitev pomladi
Igor Stravinski

Posvetitev pomladi

REŽISER: Matjaž Farič
AVTORICA LIKOVNE PODOBE: Barbara Stupica
LUTKOVNI BALET, 12+
Premiera prestavljena na l. 2018, Veliki oder LGL

Žrtvovanje je mnogokrat povezano z manipulacijo. Prav tako je lutka mnogokrat prispodoba manipulacije. V omenjenem se zlivata dva fragmenta razmišljanja, ki vodita do uprizarjanja Posvetitve pomladi z lutkami. Gre za gibalni izziv, ki zajema razumevanje gibanja kot prispodobo za življenje. Pri tokratni Posvetitvi pomladi bo šlo za veliko več kot le za manipulacijo. Šlo bo za vprašanje, koliko življenja zmoremo vdahniti v nekaj, kar bomo kmalu žrtvovali.
Male kraljice
Eva Mahkovic

Male kraljice

REŽISER: Jaša Koceli
DRAMSKA PREDSTAVA, 14+
Premiera: marec 2017, Oder pod zvezdami LGL

Cecilija je promiskuitetna, svobodnih nadzorov in noseča. Eli je grda, ima slabo kožo, slabe lase, slabo telo, še kar slabe obleke in slabe ocene. Regina je kraljica: najlepša, najuspešnejša, najpametnejša med tremi, ima dolge lase, mami ji je v outletu Barberino kupila Prada hlače, ko konča mednarodno maturo, bo šla študirat International Business Studies v Maastricht. Cecilija ima sestro Taro, Regina ima sestro Almo, obe sta stari okrog trideset; predstavljata jima odraslost, morebitno prihodnost, skratka realnost.Tara ima otroke. Alma rada misli, da ima kariero. Včasih sta pripadali zdaj razpadlemu dekliškem gangu One More Time.
Mašinerija
Po računalniški igrici Machinarium oblikovalskega studia Amanita

Mašinerija

REŽISER: Zoran Petrović
AVTORICA LIKOVNE PODOBE PO MOTIVIH STUDIA AMANITA: Marianna Stránská
MEHANSKO-ELEKTRIČNA LUTKOVNA PREDSTAVA, 6+
Premiera: maj 2017, Oder pod zvezdami LGL

Osnovni navdih za predstavo prihaja iz istoimenske češke računalniške igrice – Machinarium. Gre za eno najbolje prodajanih in zmagovalnih igric, ustvarjenih v Amanita Design studiu. Mali robot se zbudi na smetišču zunaj robotskega mesta. Ne spominja se, kaj se mu je zgodilo in kako se je znašel tukaj. Med vračanjem v mesto se mu spomin povrne: zgodil se je državni udar, po katerem je oblast v mestu prevzela tolpa zlobnih robotov. Med pučem je izgubil zavest, zato so ga odvrgli kot smet. Mali robot se odloči rešiti mesto, njegove prebivalce in predvsem svoje dekle. Če je majhen, preprost robot brez posebnih lastnosti, značilnih za današnje junake, sposoben rešiti svoje ljudstvo pred zlobno tolpo, potem je tak junak lahko vsakdo. Čeprav je majhen, fizično šibek in povprečnega videza; nič od tega ni zares pomembno, pogum je tisto, kar šteje. Sponzor predstave je IZI mobil.
Virginija Volk
Kyo Maclear

Virginija Volk

REŽISER: Fabrizio Montecchi
AVTORICI LIKOVNE PODOBE PO MOTIVIH ISABELLE ARSENAULT: Federica Ferrari in Agnese Meroni
SENČNA PREDSTAVA, 5+
Premiera: april 2017, Veliki oder LGL

Uprizoritev Virginia Wolf (Virginija Volk) bo nastala po motivih slikanice avtoric Kyo Maclean in Isabelle Arsenault.Vanesa ima sestro Virginijo, ki se počuti prav volčje oziroma se tako obnaša. Kar naprej tuli, renči in revska, slabe volje je, ne ljubi se ji družiti z nikomer, vse ji gre na živce in prav nič je ne more potolažiti. A Vanesa se odloči, da jo bo spravila v dobro razpoloženje. Poskuša marsikaj, a ne gre tako zlahka. Končno ji Virginija pove, da bi jo osrečilo, če bi lahko nekam poletela. Nekam, kjer so kolački, lepe cvetlice in drevesa in prav nobene potrtosti. Tja, v Rožni park! Vanesa se ne obotavlja, poišče škatlo z barvicami in stene kmalu postanejo pisane in slikovite. Virginijina soba se spremeni v Rožno dolino, v cvetoči vrt, poln barv in svežine. Naenkrat vse poleti, postane svetlo in veselo, vključno z Virginijo.
Nekje drugje
Tin Grabnar

Nekje drugje

REŽISER: Tin Grabnar
AVTOR LIKOVNE PODODBE: Matija Medved
LUTKOVNA PREDSTAVA PROSTORSKIH PROJEKCIJ IN ANIMIRANIH VIDEO OBJEKTOV, 7+
V okviru projekta BiTeater
Premiera: maj 2017, Tunel LGL

Nekje drugje je predstava, ki odpira temo, o kateri težko spregovorimo. Govori o deklici, ki se znajde v osrčju vojne. Mesto preletavajo grozeča letala, ulice so izpraznjene, hrane na policah v trgovini ni več. Šola je zaprta. In vsake toliko se čisto blizu zaslišijo streli. Njeno okolje se je postopoma spremenilo. Postalo je nevzdržno. Deklica želi oditi v deželo, kjer bi ji lahko bilo lepše. Oditi želi nekam drugam, daleč stran od vojnih grozot. »Zjutraj sem se zbudila, si kot ponavadi umila zobe, pojedla zajtrk in odšla v šolo. Vse je bilo kot običajno. In še včeraj sem se na dvorišču igrala s prijateljicami. Zdaj je vse drugače. Na dvorišče ne smem več. Prenevarno je. In ko se zasliši grmenje, moram z mami steči v klet. Tudi svojih prijateljev ne vidim več. In šole je konec. Zaprli so jo.«
Želite prejemati spored in novice po elektronski pošti?
3 reasons to book on our web site