Vse predstave

Leta
 
70 let skrivnosti
Preddverje Malega odra LGL
Trajanje 90 min
Vodstvo po Lutkovnem muzeju in Lutkovnem gledališču Ljubljana za družine
Voden ogled Lutkovnega muzeja in Lutkovnega gledališča Ljubljana (vključen prevoz z vzpenjačo).
Kritike
Akvarij, foto: Urška Boljkovac
Kulturnica LGL
Trajanje 40 min
Miha Golob
Akvarij  3+
Režiser: Miha Golob
Vodna pustolovščina
Vodna pustolovščina v preprostem jeziku znanosti in predmetnega gledališča prikazuje zgodbo o Malem in Velikem, o potovanju, srečevanju in poslavljanju. Dogajanje poteka v steklenem tanku, podobnem akvariju, kjer predmeti oživijo med brbotajočimi mehurčki, pretakajo se skrivnostne tekočine in rojevajo zvoki življenja.
Kritike
Bert, foto Jaka Varmuž
Veliki oder LGL
Trajanje 45 min
Bert  4+
Režiserka: Katja Povše
Lutkovna predstava
Bert je pilot papirnatega zmaja. Letenje nad oblaki in občutek vetra v laseh ga tako navdušujeta, da včasih pozabi na svet, ki leži spodaj pod oblaki. Ko njegova Elvira odide, se z zmajem odpravi za njo, ampak je ne dohiti, saj strmoglavi v pustinjo. Žalosten, razočaran in osamljen v pustinji naleti na majcena bitja, ki si tudi sama nadvse želijo leteti. Prosijo ga za pomoč pri gradnji letečih naprav, Bert pa se temu najprej izmika. Ker bitja ne obupajo in ker njegova ljubezen do ustvarjanja ne potihne, Bert novim prijateljem nazadnje le izdela leteča vozila iz ostankov svojega papirnatega zmaja. Ko pomaga drugim, Bert premaga svoje strahove, ponovno najde svojo ljubezen do letenja in odkrije, da lahko leti tudi na tleh. Ker pa je »Zemlja premajhen planet, da bi bil na njem lahko sam«, na koncu odleti, da najde tisto, kar si zares želi.
Kritike
Bi se gnetli na tej metli?, foto: Urška Boljkovac
Veliki oder LGL
Trajanje 50 min
Julia Donaldson, Axel Scheffler
Režiser: Jaka Ivanc
Lutkovna predstava
Bi se gnetli na tej metli? je še ena v dolgi vrsti uspešnic uigranega in izredno uspešnega tandema – škotske pisateljice Julie Donaldson, že skorajda stare (ali pač lepše – dobre –) znanke odra Lutkovnega gledališča Ljubljana, in njenega zvestega sodelavca, nemškega ilustratorja Axla Schefflerja, avtorjev znamenitega Zverjasca in Zverjaščka.
Kritike
Bobek in barčica
Veliki oder LGL
Trajanje 30 min
Anja Štefan
Režiser: Barbara Bulatović
Lutkovna predstava
Bobek in barčica je klasična pravljica Anje Štefan o dečku Bobku, ki živi ob jezeru. Povodi spušča svoje male barčice in sanjari,da je kapitan ... Ko najde pravi čoln, želi z njim odpluti po jezeru. Pogumno sede vanj, a takoj ko zapluje, so tu že miška, žabica, za njo zajček, lisica in medved. Jih ni za čolniček malo preveč? Kako se bo to končalo?
Kritike
Doktor Faust
Grajsko gledališče
Trajanje 60 min
Milan Klemenčič, po motivih iz 18. stoletja
Režiser: Jelena Sitar
Lutkotečna predstava
Zgodba o učenjaku, ki je svojo dušo zapisal hudiču, že stoletja navdihuje evropsko umetnost. Kot najslavnejša izpeljava motiva se je uveljavila nemška legenda o dr. Johannesu Faustu, zgodovinski osebnosti z začetka 16. stoletja. Njegovo življenje je preraslo v legendo, ki je v nemškem ustnem izročilu ponarodela ter postala predmet številnih predelav in interpretacij. Za miniaturni lutkovni oder je Fausta po leipziškem zapisu priredil slikar in fotograf Milan Klemenčič, začetnik slovenskega lutkovnega gledališča. Lutkovna predstava je bila uprizorjena leta 1938 in pomeni vrh umetnikovega ustvarjanja. Vživite se v mojstrov čas in si oglejte lutkovno mojstrovino, ki jo je leta 1982 obudilo Lutkovno gledališče Ljubljana.
Kritike
Emil in detektivi, foto: Gregor Gobec
Veliki oder LGL
Trajanje 70 min
Erich Kästner
Režiser: Ajda Valcl
Odrska detektivka
Ko se Emil Tischbein na železniškem peronu v Neustadtu poslovi od svoje mame, zagotovo niti ne sluti, da se bodo njegove počitnice v Berlinu spremenile v napeto detektivko. Na vlaku mu lopov Grundeis namreč izmakne dragocenih sto štirideset mark in Emil se odloči, da bo denar, ki ga je mama tako težko prislužila, dobil nazaj. Sam samcat zasleduje roparja po neznanem velemestu, in ko se že zdi, da se bo njegov lov klavrno končal, mu na pomoč priskočijo zelo posebni berlinski fantje. S svojimi novimi prijatelji, z malo sreče, veliko srčnosti in – kdo bi si mislil! – z buciko se zgodba razplete tako, kot je najbolj prav.
Kritike
Poletna knjiga
Kulturnica LGL
Trajanje 50 min
Tove Jansson
Barbara Stupica, koprodukcija LGL
Dramatizacija romana, režija, scenografija in kostumografija: Barbara Stupica
Dramsko-lutkovna predstava
Predstava za dve igralki in lutke po istoimenskem romanu pisateljice Tove Jansson v dramatizaciji in režiji sicer likovne umetnice Barbare Stupica se posveča odnosom med ljudmi, ki si popolnoma zaupajo. Igralki na odru se ne ukvarjata z vzroki ali posledicami bivanja, oni enostavno sta. Medsebojna ljubezen ni nekaj samoumevnega, tolažba ni zlagana. Oba lika sta začrtana skandinavsko minimalistično. V predstavi ima posebno mesto čist in spoštljiv odnos do Narave, matere, učiteljice in zdravilke.
Kritike
Groznovilca, foto: Urška Boljkovac
Veliki oder LGL
Trajanje 60 min
Jana Bauer
Režiser: Matjaž Farič
Navihana predstava
Groznovilca v nasprotju z večino dobrih mitoloških in pravljičnih likov poskrbi za vrsto prebrisanih dogodivščin. Simpatično poredna junakinja živi nekje daleč in v gozd prileti v čajniku z balonom. Čarobna mivka, ki jo Groznovilca podtakne živalim, povzroči same težave in trmasto preganjanje ježa, ki naj bi dobil steklino, ponuja prav dovolj prismuknjene potegavščine za razvijanje številnih zapletov. Groznovilčini nasprotniki so pestra in nenavadna druščina živali: Polž, Jež, Sova, Veverica, Medved in drugi liki, ki pa kljub vsemu na koncu postanejo njeni prijatelji.
Kritike
Jure in Jaka, ilustracija: Lea Zupančič
Kitty Crowther
Režiserka: Ivana Djilas
Lutkovna predstava
Jaka je kos. In kosi so črni. Ampak Jaka ne misli, da je s tem kar koli narobe. Jaka v resnici o tem sploh ne razmišlja. Kajti tako pač je. Vse dokler se ne odpravi v širni svet in tam sreča Jureta. Jure je galeb. In galebi so beli. Pa tudi s tem ni prav nič narobe. Jure in Jaka sta različna. A kljub vsemu postaneta zelo dobra prijatelja. Skupaj preživljata veliko časa in lepo jima je skupaj. Dokler Jaka ne obišče galebje vasi. Biti nov v vasi ni preprosto. Sploh, če si drugačen. Pa čeprav ti prijatelj stoji ob strani. Lahko Jaka obogati galebji svet? Bo kosu uspelo ogreti srca vaških galebov?
Kritike
Jutri je bila zabava, foto: Urška Boljkovac
Veliki oder LGL
Trajanje 45 min
Toon Tellegen
Režiser: Martina Maurič Lazar
Lutkovna predstava
Zima, sicer krasen letni čas za kepanje, sankanje in snežake, traja že predolgo. Veverici kopni zaloga žira, ki ga je nabrala jeseni, in nič več ne more pregnati mraza. Le snega je vsak dan več. Čas je, da pride pomlad. Veverica se odloči, da jo bo na vsak način pripeljala, pri tem pa ji z različnimi duhoviti domislicami pomagajo prijatelji jež, mravlja, slon in sova. Na koncu pomlad seveda pride, po mnenju nekaterih živali kar sama od sebe, po prepričanju veverice pač z lastovko – prepričala se je lahko na lastne oči – in čas je za zabavo!
Kritike
Karelčkove zgodbice, foto: Urška Boljkovac
Mali oder LGL
Trajanje 35 min
Rotraut Susanne Berner, Saša Eržen
Režiser: Silvan Omerzu
Lutkovna predstava
Karelček je navihan štiriletnik, ki ima rad pingvinčka in korenček. Pa mamo in očka. Pa še guganje in sneg in to, da je vedno prvi. Vprašanj mu nikoli ne zmanjka in kljubovanja se ne naveliča. Simpatična družina, ki rada počne stvari skupaj, nam pokaže, da se lahko tudi jutro, ki ga pričnemo slabe volje, prelevi v prav dober dan, še posebej če se vmes gugamo res visoko, pojemo najboljšo rižoto na svetu in dočakamo prvi sneg.
Kritike
Kdo je napravil Vidku srajčico
Veliki oder LGL
Trajanje 35 min
Fran Levstik – Eka Vogelnik
Režiser: Eka Vogelnik
Lutkovna predstava
Tankočutna predstava, nastala po pravljici Frana Levstika, oživlja eno najlepših dragotin iz domačega literarnega sporočila. Neko poletje si Videk strga svojo edino oblekico. Ker so doma revni, je to velik problem. Žalosten je in na pol nagec. Bo Videk s pomočjo ovčke, grma, pajka, raka in ptička končno dobil svojo novo srajčko?
Kritike
Kit na plaži, foto Jaka Varmuž
Šentjakobski oder LGL
Trajanje 80 min
Vinko Möderndorfer
Dramska predstava
Glavna junakinja Nika je malce nenavadna osnovnošolka. Z družino se je preselila v novi kraj in obiskuje novo šolo. Tu se spoznava z novimi sošolci, novimi učitelji in z novimi težavami. Poskuša navezati stike in najti nove prijatelje. Ob različnih vragolijah razigranih osnovnošolcev bomo spoznali tudi učitelje, starše in predvsem učence. Počasi se nam bodo razkrile skrivnosti, ki jih ima vsak človek. Tudi Nika.
Kritike
Iztok Mlakar, foto Žiga Koritnik
Mali oder LGL
Iztok Mlakar
Koncert
Iztok Mlakar je igralec in kantavtor, član ansambla SNG Nova Gorica, dobitnik številnih nagrad, med drugim nagrade Prešernovega sklada in Ježkove nagrade. Izdal je več plošč, številne njegove pesmi pa so že skorajda ponarodele. Priljubjene so tako balade, kot tudi bolj pikre in šaljive pesmi iz vsakdanjega življenja malega človeka ki jih poje v primorskem narečju.
Kritike
Kralj Matevžek Prvi, foto Mankica Kranjec
Oder pod zvezdami
Trajanje 100 min
Janusz Korczak, Ana Duša
Režiserka: Anja Suša
Dramska predstava
Predstava je nastala po istoimenskem romanu poljskega pisatelja Janusza Korczaka, ki ga je za gledališki oder priredila Ana Duša. Govori o fantu, ki po smrti očeta kralja komaj enajstleten zasede prestol. Kljub poskusom, da bi vladal po lastni pameti in pravično, ne more mimo ministrov, ki hočejo stvari voditi po svoje. Da bi naredil državo po meri ljudi, ustanovi otroški parlament.
Kritike
KUKU, ilustracija: Lea Zupančič
Lucie Félix
KUKU  1+
Lutkovno gledališče Ljubljana in Collectif Ma-Théâ (Centre de Création pour l'Enfance) in Festival Mondial de Marionnettes de Charleville-Mézières (Francija)
Režiserka: Mateja Bizjak Petit
Izkustvena predstava
Kuku je izkustvena predstava za najmlajše, v kateri rebusi oziroma slikovne uganke priznane francoske ilustratorke Lucie Félix vzbudijo zanimanje mladega gledalca in ga nežno zazibljejo v prvo interaktivno gledališko izkušnjo, kjer se enakovredno združujejo elementi likovne umetnosti, plesa, glasbe in novih, sodobnih tehnologij. Igralka-plesalka in glasbenik-igralec z odkrivanjem in prekrivanjem preprostih geometričnih oblik ustvarjata nove vizualne iluzije, ki iz dvodimenzionalne izkušnje slikanice prehajajo v tridimenzionalni gledališki svet. Kaj vidimo? Kvadrat ali zvezdo na nočnem nebu? Oval ali lokvanjev cvet v ribniku?
Kritike
Lučka Regrat, foto Jaka Varmuž
Šentjakobski oder LGL
Trajanje 35 min
Gregor Strniša
Režiserka: Maruša Kink
Popotovanje od cveta do zvezd
Vsak regrat dobi enkrat lučko. Le kdo je še ni pihnil in potem opazoval zasanjanega lebdenja njenih malih lučk po zraku? A Lučka Regrat ni navadna lučka. In tudi ni navaden regrat. Ker bi se rada videla, se s travnika odpravi v mesto. Tam se ljudje gledajo v izložbe in hodijo v kino in v gledališče, da bi gledali sami sebe. Ljudje, izve Lučka, so nori sami nase. Vsako zrcalo pa jih ima tudi malo za norca, zato so ljudje žalostni, ker v ogledalih svojih pravih odsevov ne vidijo. Da bi uzrla kakšna v resnici je, mora Lučka Regrat premagati nekaj strahov, skleniti nekaj prijateljstev in prepotovati nekaj ovinkov in stranpoti.
Kritike
Lučka, grah in pero, foto: Miha Fras
Oder pod zvezdami
Trajanje 35 min
Po motivih H. Ch. Andersena Kraljična na zrnu graha
Režiserka: Katja Povše
Lutkovna zazibanka za najmlajše
Lučka, grah in pero je predstava za najmlajše gledalce, stare najmanj eno leto. Navdihnila jo je Kraljična na zrnu graha, ki je bila skupaj z drugimi Andersenovimi pravljicami prvič objavljena pred 180 leti. Predstava je namenjena našim najmlajšim obiskovalcem, tudi takim, ki so morda prvič v gledališču. Lučka, grah in pero je izjemno vizualna, zvočna predstava in je skoraj brez besed. Trije igralci izgovarjajo le nekaj medmetov, njihove glavne dejavnosti pa so petje, igranje na inštrumente ter animacija predmetov in lutk.
Kritike
Mali princ, Ilustracija: Lea Zupančič
Antoine de Saint-Exupéry
Režiser: Yulia Roschina
Lutkovna pesem
Antoine de Saint-Exupéry (1900–1944), francoski plemič brez premoženja in večni popotnik, večkrat nagrajeni pisatelj in eden izmed pionirjev francoskega letalstva, je leta 1943 v New Yorku, kamor je pribežal po francoski kapitulaciji, napisal Malega princa, roman za otroke in pravljico za odrasle o pilotu, ki strmoglavi sredi puščave in sreča svetlolasega dečka. Takoj po izidu knjige se je Saint-Exupéry pridružil letalskim silam francoskega odporniškega gibanja v severni Afriki, kjer je julija 1944 med izvidniškim poletom nad Sredozemljem izginil; šele dobrega pol stoletja pozneje so blizu provansalske obale našli ostanke njegovega letala.
Kritike
Martin Krpan, foto Jaka Varmuž
Veliki oder LGL
Trajanje 50 min
Fran Levstik
Režiser: Tin Grabnar
Divja lutkovna prigoda
Besedilo za divjo lutkovno prigodo Martin Krpan je nastalo na podlagi pripovedke Frana Levstika, ki jo je objavil pred 160 leti v Slovenskem glasniku. Zgodba o pogumnem, močnem, bistrem, preprostem in skromnem junaku je skozi zgodovino doživela veliko ponatisov, priredb, ilustracij, radijskih iger, gledaliških priredb, nastala je tudi animirana risanka. Levstik se je ob pisanju zavedal, da takrat po večini nepismeno slovensko ljudstvo potrebuje preprosto zgodbo o kmečkem junaku, ki jo bo razumelo in se z njo poistovetilo, a kljub temu ni zapadel v enoznačno pisanje.
Kritike
Medved in mali, foto: Urška Boljkovac
Mali oder LGL
Trajanje 35 min
Katja Gehrmann
Režiser: Ivana Djilas
Lutkovna spletenka
Medved in mali je na videz preprosta zmešnjava. Nekega dne se iz izgubljenega jajca izleže raček, ki že od samega začetka misli, da je medved. Medvedov obraz je namreč prvo, kar zagleda. Za črkami zgodbe in drevesi namišljenega gozda se skriva nekaj izjemno bistvenih vprašanj o sobivanju in sprejemanju drugih. Ali je vse, kar je videti drugače, tudi zares tako drugačno od nas samih? Koliko svojega časa in pozornosti smo pripravljeni nameniti odnosom z drugimi ljudmi?
Kritike
Misterij sove
Oder pod zvezdami
Trajanje 50 min
Franz Pocci, Célia Houdart
Lutkovno gledališče Ljubljana, TJP – Centre Dramatique National d’Alsace, Strasbourg (Francija)
Režiser: Renaud Herbin
Intermedijska interpretacija Sovjega gradu (1936)
Predstava na oder postavlja miniaturne like iz predstave Sovji grad, ki jo je leta 1936 ustvaril slovenski lutkar Milan Klemenčič. Uveljavljeni francoski režiser Renaud Herbin je navdih za predstavo dobil v fundusu Lutkovnega gledališča Ljubljana, kjer so ga očarale miniaturne lutke pionirja slovenskega lutkarstva. Z uporabo Klemenčičeve lutkovne zapuščine je tako tradicijo na področju lutkovne umetnosti postavil v kontekst sodobnih uprizoritvenih praks. Sodobna francoska pisateljica Célia Houdart je Poccijevo zgodbo, ki se dotika vprašanj preobrazbe, zvijač in prevare, nadgradila v duhu sodobne filozofske pripovedi. Osrednji junak je Vitez Čukolov, začaran v sovo. Človeška podoba mu bo vrnjena šele takrat, ko bo našel nekoga, ki mu bo v želji po uresničevanju želja populil vsa peresa. Naleti na prebrisanega Gašperčka Larifarija, ki si zaželi, da bi postal minister. Začarani vitez ga mora s svojimi peresi ves čas reševati iz zapletenih situacij. Vse dokler ni izpuljeno zadnje pero.
Kritike
Močeradek gre čez cesto, foto: Urška Boljkovac
Oder pod zvezdami
Trajanje 40 min
Matija Solce
Režiser: Matija Solce
Ugledališčena poezija Srečka Kosovela
Ugledališčena poezija Srečka Kosovela skuša gledalce povabiti k čudenju, jih raznežiti in razigrati ter zazibati s preprostimi ritmi, ki jih ponujajo verzi. Pesniški lutkovni kolaž vodi v svet senzoričnega, glasbenega in imaginativnega gledališča. Uporabite vse svoje čute in vstopite v gledališče, ki pomeni svet – in se mu čudite! Kajti toliko zanimivega je v njem ... V naši predstavi ni lutk. Je pa animacija! Animacija vsega: prostora, materiala, predmetov, svetlobe, zvokov, besed, ljudi. Animiramo pesnika samega, Srečka Kosovela, animiramo predstavo, animiramo gledalce. Zakaj? Ker želimo ne le uživati v podobah in dogodkih, ki jih posredujejo pesmi, ampak zajeti njihov duh.
Kritike
Mojca Pokrajculja, foto: Urška Boljkovac
Mali oder LGL
Trajanje 45 min
Eka in Brina Vogelnik
Režiser: Eka Vogelnik
Marionetna predstava
V naši osebni knjižnici zaseda Mojca Pokrajculja pomembno mesto. Ne vemo prav natančno, kdaj smo jo prvič slišali, najbrž v vrtcu. A nam kljub temu ostaja v spominu in nas spremlja skozi življenje. Pravljice se spominjamo predvsem po edinstvenih ilustracijah Marjana Mančka in po drugačni, izvirnejši zgodbi, kot jo imajo tipične pravljice. Likovna podoba klasične marionetne predstave Mojca Pokrajculja se od Mančkovih ilustracij razlikuje, saj so marionete in namizne lutke nastale po navdihu ilustracij Marije Vogelnik, izdanih v knjižici leta 1940. Poleg ilustracij pa se za odtenek razlikuje tudi vsebina.
Kritike
Mojster in Margareta
LGL - MOJSTER IN MARGARETA
Trajanje 180 min
Po motivih romana Mojster in Margareta M. A. Bulgakova
Intermedialni omnibus
Odprtje 14. bienalnega festivala sodobne lutkovne umetnosti LUTKE 2018
Kritike
Mojster in Margareta
LGL - MOJSTER IN MARGARETA
Trajanje 180 min
Po motivih romana Mojster in Margareta M. A. Bulgakova
Intermedialni omnibus
Kritike
Na mirujoči točki vrtečega se sveta
Stara mestna elektrarna - Elektro Ljubljana
Trajanje 60 min
TJP Centre Dramatique National d’Alsace Strasbourg, Maison de la Culture d’Amiens – Pôle européen de création et de production, Théâtre de Sartrouville et des Yvelines – Centre dramatique National in LGL
Avtor koncepta in režija: Renaud Herbin
Plesno-lutkovna poezija
Na mirujoči točki vrtečega se sveta je drugi del diptiha francoskega režiserja Renauda Herbina v slovensko-francoski koprodukciji s TJP – Centre Dramatique National d’Alsace iz Strasbourga. Prvo delo, Misterij sove, postavlja dediščino miniaturnih Klemenčičevih lutk v kontekst sodobnih uprizoritvenih praks. Nova uprizoritev prav tako s poudarkom na izraznosti množice marionet raziskuje prostrano razsežnost odra velikih dimenzij.
Kritike
Nasvidenje, ilustracija: Lea Zupančič
Ulf Nilsson
Režiserka in avtorica likovne podobe: Jasna Vastl
Ugledališčenje spomina
Nekoč je bil gospod M. mlad, močan in spoštovan. Kumarico je lahko nosil na svojem hrbtu. Zdaj je utrujen in siv, vse dneve presedi pred svojo hišo, zre v daljavo in razmišlja o preteklosti. O prijazni in modri ženi, majhnem domu s poštnim nabiralnikom, štirih kosmatih otročičkih. Razmišlja o življenju in smrti ...
Kritike
Nekje drugje, foto Jakub Wittchen
Tunel LGL
Trajanje 40 min
Zala Dobovšek, Nina Šorak, Tin Grabnar, Asja Kahrimanović Babnik
Režiser: Tin Grabnar
Animirana pripoved s kredno risbo
Predstava govori o deklici, ki se znajde v osrčju vojne. Skozi njene oči spremljamo spreminjajoče se mesto, polno grozot, nasilja, strahu, a tudi – upanja. Mesto preletavajo grozeča letala, ulice so izpraznjene, hrane na policah v trgovini ni več. Šola je zaprta. In vsake toliko se čisto blizu zaslišijo streli. Njeno okolje se je postopoma spremenilo. Postalo je nevzdržno. Deklica želi oditi v deželo, kjer bi ji lahko bilo lepše. Oditi želi nekam drugam, daleč stran od vojnih grozot. »Zjutraj sem se zbudila, si kot po navadi umila zobe, pojedla zajtrk in odšla v šolo. Vse je bilo kot običajno. In še včeraj sem se na dvorišču igrala s prijateljicami. Zdaj je vse drugače. Na dvorišče ne smem več. Prenevarno je. In ko se zasliši grmenje, moram z mami steči v klet. Tudi svojih prijateljev ne vidim več. In šole je konec. Zaprli so jo.«
Kritike
Nekoč, ko nas ni bilo več, foto: Miha Fras
Oder pod zvezdami
Trajanje 70 min
Lotte Faarup
Režiserka: Anja Suša
Dramska predstava
Nekoč, ko nas ni bilo več je presenetljiva, poetična in ganljiva zgodba o prehitrem odraščanju danske avtorice in režiserke Lotte Faarup. Je zgodba o dveh otrocih, ki skušata rešiti zakon svojih staršev in se izgubita v kaosu prepirov ... Drama prikazuje ločitev skozi otroške oči ter svobodno, odkrito in živo spregovori o tem, kaj se dogaja za zaprtimi vrati otroške sobe, ko pred njimi divja vojna ločenih staršev, ko družinsko idilo zamenjajo ljubosumje, prikrita agresija, bes in obup. Svet, ki ga poznata otroka (brat in sestra), čez noč postane drugačen – vsak od njiju se po svoje spopada z izgubo in predeluje svoje viharne občutke.
Kritike
Neli ni več, foto: Mankica Kranjec
Oder pod zvezdami
Trajanje 90 min
Lutz Hübner
Režiser: Jaša Koceli
Glasbena predstava
Neli ni več je predvsem zgodba o bendu. Neli, Jan, Danny, Kora in Tina, ki sestavljajo #hešteg, so skupina petih mladih pri koncu gimnazije in so dovolj ambiciozni, da želijo poleg opravljanja vsakodnevnih obveznosti ustvariti nekaj več. Za vsestransko harmoničen bend mogoče niso najbolj idealna sestava, ker so si med seboj preveč različni in so kljub prijateljskim in romantičnim relacijam individualisti, vendar jih žene skupna ambicija. Ko vsakdan njihovega benda (v uprizoritvi jih spremljamo na vajah) prekine bolezen pevke, soustanoviteljice in najsvetlejše zvezde Neli, se morajo odločiti, ali so se pripravljeni spoprijeti s težavo, prebroditi težko obdobje in se iz grozljive preizkušnje, ki je za Neli lahko usodna, prebiti močnejši za življenjsko lekcijo o prijateljstvu, pomoči in solidarnosti, pa tudi o pogumu in nekonvencionalnih odločitvah.
Kritike
Opice
Oder pod zvezdami
Trajanje 45 min
Amit Drori
Opice  12+
LGL, Hazira – Performance Art Arena, Jeruzalem (Izrael), TJP CDN d’Alsace in Theatre Garonne, Toulouse (Francija). // V sodelovanju z Maison de la Marionnette, Tournai (Belgija), Israel Festival, Jerusalem in Fest Factory, Bat Yam (Izrael)
Robotsko obredje
Lutkovno gledališče Ljubljana predstavlja novo mednarodno koprodukcijo Opice izraelskega umetnika Amita Drorija, pri kateri sodeluje s Hazira – Performance Art Arena iz Jeruzalema, TJP-Centre Dramatique National d’Alsace iz Strasbourga in Theatre Garonne iz Toulousa. Izraelsko-francosko-slovenska koprodukcija je nastala v sklopu evropskega projekta N.A.P.P., ki skrbi za razvoj sodobnih lutkovnih pristopov v povezavi z digitalno umetnostjo. Svetovna premiera je bila 16. marca 2018 na festivalu Les Giboulées v Strasbourgu.
Kritike
Peter Pan, foto Jaka Varmuž
Oder pod zvezdami
Trajanje 75 min
Jera Ivanc po istoimenski igri J. M. Barrieja
Peter Pan  5+
Režiserka: Yulia Roschina
Dramska pustolovščina
Zgodba o Petru Panu je zgodba o večnem odraščanju. Peter Pan si želi za vselej ostati otrok, saj je prepričan, da nas odraščanje oropa domišljije in postanemo dolgočasni. Gre za eno najbolj znanih in slovitih pravljic na temo odraščanja, spoznavanja novih občutkov in sprejemanja odgovornosti, pri tem pa je obdana z veliko mero čarobnosti in simbolike. Peter Pan se noče postarati, noče niti zrasti, želi si leteti, se bojevati s kapitanom Kljuko in raziskovati deželo Nije. Ta prebrisani in poskočni fant osvaja otroško domišljijo in srca po vsem svetu že več kot sto let, njegova podoba pa je zaživela že v mnogih filmih, muzikalih, predstavah in knjigah.
Kritike
Posvetitev pomladi, ilustracija: Lea Zupančič
Igor Stravinski
Režiser: Matjaž Farič
Lutkovno obredje
Posvetitev pomladi spada med najpogosteje izvajana plesna dela. Delo je že samo po sebi mit; to je postalo takoj ob krstni izvedbi leta 1913 v gledališču Champs-Élysées. Čeprav je sledilo predstavam zahodnega sveta o poganskih in divjih barbarih z vzhoda, pa je tako v koreografskem kot v glasbenem smislu uspelo premakniti meje razmišljanja onkraj dekorativnosti. Burne reakcije, ki so sledile praizvedbi, niso uspele preglasiti pomembnega odmika od takratne baletne konvencije – tako v, za takratne pojme, »odtrganem« gibu kot v rabi orkestra, ki ponekod deluje kot ena sama ritmična sekcija. Glasba ruskega skladatelja Igorja Stravinskega je tako dramatično dinamična in silovita, da zmore tudi sama priklicati občutje poganskega obredja in silovitost narave, predvsem tiste človeške.
Kritike
Pravica biti človek, Ilustracija: Lea Zupančič
Režiser: Mare Bulc
Gledališki laboratorij
10. decembra 1948 je generalna skupščina Združenih narodov sprejela Splošno deklaracijo človekovih pravic, v kateri so navedene osnovne pravice, ki jih ima vsak človek – ne glede na raso, vero, ekonomski status ali katero koli drugo spremenljivko, ki človeka definira glede na kontekst, v katerega je rojen in/ali v katerem živi. Deklaracija je eden izmed temeljev družbe po drugi svetovni vojni in je bila napisana z namenom, da se ne bi nikoli več ponovile grozote, ki so v prvi polovici 20. stoletja razdejale svet. Sedemdeset let kasneje je čas, da preverimo, na kakšen način je deklaracija integrirana v sodobno družbo ter koliko jo poznajo in kako jo razumejo mladi.
Kritike
Račka, Smrt in tulipan, foto: Miha Fras
Šentjakobski oder LGL
Trajanje 40 min
Wolf Erlbruch
Režiser: Fabrizio Montecchi
Senčna predstava
Senčno predstavo Račka, Smrt in tulipan je navdahnila slikanica z originalnim naslovom Ente, Tod und Tulpe (2007) nemškega pisatelja in ilustratorja Wolfa Erlbrucha. Njegove slikanice odlikujeta jasno in preprosto oplemenitenje življenjskih dogodkov z rahločutno obzirnostjo ter predelovanje filozofskih tem z lahkotno poetično prozo, ki jo prežema humor. Vedro, rahločutno, a hkrati duhovito nas soočajo s težkimi temami, o katerih otroci radi sprašujejo, odrasli pa se jim večkrat najraje izogibamo.
Kritike
Sapramiška
Veliki oder LGL
Trajanje 40 min
Svetlana Makarovič
Režiser: Nace Simončič / Brane Vižintin
Osvežena lutkotečna predstava
Najbolj slavna slovenska marioneta je Sapramiška. Slovenski otroci si ne morejo predstavljati odraščanja brez pravljic Svetlane Makarovič. Po njenih literarnih predlogah so nastale mnoge lutkovne predstave, ki so osvojile mlade gledalce. Prebrisana in hrabra Sapramiška velja za največjo slovensko lutkovno uspešnico. Najbolj znana gledališka uprizoritev je tista, ki je doživela premiero leta 1986 v Lutkovnem gledališču Ljubljana (režija Nace Simončič) in je neprekinjeno na sporedu do danes. Sapramiška je dokaz, da današnje otroke pritegnejo tudi bistveno manj spektakularne reči kot sodobna tehnologija, ki pa so tekstovno in izvedbeno prepričljive.
Kritike
Seansa Bulgakov
Tunel LGL
Trajanje 60 min
Matija Solce
Predmetno-lutkovni brainstorming po motivih Mojstra in Margarete
Za vse privržence spektakla Mojster in Margareta v tunel prihaja zaključni del Vražjega triptiha imenovan Seansa Bulgakov.
Kritike
Sprehod po skritih kotičkih Lutkovnega gledališča Ljubljana
Preddverje Velikega odra LGL..
Trajanje 60 min
Ogled gledališča
3. decembru, ko v spomin na rojstvo Franceta Prešerna slovenske kulturne inštitucije odprejo svoja vrata, vas vabimo na voden ogled našega gledališča. Brezplačne stopnice bodo na voljo 30. novembra, od 16. ure naprej.
Kritike
Sončnica na Luni, foto Mankica Kranjec
Oder pod zvezdami
Trajanje 60 min
Ugledališčena poezija iz antologije Sončnica na rami
Režiser: Marko Bulc - Mare
Ugledališčena poezija
Zakaj smo predstavo, ki navdih črpa iz slovenske otroške poezije, imenovali Sončnica na Luni? Zato, ker lepo zveni, v tem zvenu pa se skriva krasna slika: Luna, ki je, kot vemo, pusta in prazna; sredi puste in prazne Lune stoji sončnica, ki ima, kot vemo, sončno rumen cvet, črno seme in zeleno steblo; sončnica, Sonca ljubica, sredi Lune stoji zagledana v Sonce; torej imamo Sonce, Luno, noč, dan, svetlobo, mrak, barvo, samoto in nežnost neke neslišne melodije, ki se iz slike oglaša …
Kritike
Sovica Oka, foto Jaka Varmuž
Veliki oder LGL
Trajanje 45 min
Svetlana Makarovič
Režiser: Brane Vižintin
Marionetna predstava
Ob 70. obletnici Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki jo praznujemo letos, se še z večjim žarom in nostalgijo spominjamo predstav, ki so bile prve, ki so bile najuspešnejše, najlepše, najbolj igrane in najbolj nepozabne. Takšna je zagotovo tudi Sovica Oka, ki s svojo patino časa ne izgublja svojega čara in se zapisuje med eno najpomembnejših historičnih predstav Lutkovnega gledališča Ljubljana.
Kritike
Šibkost moči, ilustracija: Lea Zupančič
Režiserja: Jiři Zeman in Martina Maurič Lazar
Lutkovna miniaturka
Šibkost moči izpostavlja temo vladanja. Dostojnosti moči. Vzpostavljanja vrednot. Odkrite manipulacije. Prosojnih odločitev. Skritih razmislekov. Javne podobe. Javnih nasmehov. Javnih razočaranj. Smisla odločanja. Dvomov. Vztrajnosti. Zaupanja. Nezaupanja. Poslušanja. Odgovorov. Molka. Je avtorski projekt na temo intime moči. Bolečine odločitev. Jasnosti misli. Zmot intuicije. Zadovoljstva nad zmago. Javne ljubezni. Skritega človeka. Zbeganosti misli. Potrebe po samoti. Iskanja bistva. Relativnosti oddaljenosti in bližine. Globljih pogledov. Približevanj. Zaupanja. Poslušanja. Šepeta. Molka.
Kritike
Škrt škrt kra čof!, foto Jaka Varmuž
Mali oder LGL
Trajanje 40 min
Kitty Crowther
Režiserka: Ivana Djilas
Lutkovna predstava
Škrt škrt kra čof! je nežna pravljica za najmlajše, kjer se prepletajo močna čustva in bogata domišljija. Žabec Jerko se boji iti spat. Kaj je ta zvok – škrt škrt kra čof – ki se sliši pod njegovo posteljo? Jerkov oče ga poskuša prepričati, da ni ničesar, česar bi se moral bati. Vse dokler se sam ne uleže v posteljo in tudi njega zbudi skrivnostni zvok noči.
Kritike
Štiri črne mravljice, foto: Urška Boljkovac
Mali oder LGL
Trajanje 35 min
Anja Štefan
Režiserka: Martina Maurič Lazar
Lutkovna predstava
Štiri črne mravljice je zbirka kratkih prilik o štirih mravljicah, v katerih je vsega ravno prav – poezije, humorja, ritma, besed, rim, topline in modrosti. Polne so drobnih užitkov in duhovitih prigod, ki porajajo meditativne razmisleke in prebujajo z bistroumno poanto. Kaj srečajo mravljice, ko se odpravijo v medvedji brlog, da bi srečale medveda? Medveda ne, pač pa pamet.
Kritike
Štirje muzikanti
Veliki oder LGL
Trajanje 50 min
Matija Solce
Režiser: Matija Solce
Lutkovna predstava
Znana ljudska pravljica o bremenskih godcih je bila uveljavljenemu lutkovnemu ustvarjalcu Matiji Solcetu izhodišče za živahno in prijazno glasbeno-lutkovno predstavo. Štiri živali se, tako kot v znani pravljici, odpravijo na pot in v mestu presenetijo ljudi s svojo glasbo.
Kritike
Tajno društvo PGC, Foto: Urška Boljkovac
Šentjakobski oder LGL
Trajanje 80 min
Anton Ingolič, Nebojša Pop Tasić
Režiser: Marko Bulc - Mare
Dramska predstava
Tajno društvo PGC je legendarno zimzeleno besedilo, otroška klasika. Nastalo je leta 1958 izpod peresa slovenskega pisatelja Antona Ingoliča, enega prvih avtorjev, ki je po vojni črpal iz resničnega življenja mladih in v njihovih nevsakdanjih dogodivščinah obravnaval njihove probleme. S priljubljenim in znamenitim tajnim društvom Pingoclavulusom oziroma krajše PGC-jem so odraščale različne generacije otrok, prvič pa je Tajno društvo PGC v sodobni interpretaciji zaživelo tudi na našem odru.
Kritike
Ti loviš!, foto: Urška Boljkovac
Mali oder LGL
Trajanje 30 min
Saša Eržen
Lutkovno gledališče Ljubljana in Umetniško društvo Konj
Režiser: Silvan Omerzu
Veseloigra s tekom in petjem
Veseloigra s tekom in petjem za najmlajše v režiji celovitega lutkovnega umetnika Silvana Omerzuja je likovno izčiščena, glasbeno navdušujoča, igriva in dinamična. Na preprosto sestavljivem odru z lesenimi lutkami in rekviziti se pred gledalci odvije napeta in prav do konca zanimiva tekma med sosedoma, ki postaneta prijatelja. Duhovito besedilo je zapisala pisateljica mlajše generacije Saša Eržen, ki se je s slikanico Tista o bolhah lani uvrstila med pet finalistov za nagrado izvirna slovenska slikanica.
Kritike
Turlututu, foto: Urška Boljkovac
Sladki oder
Trajanje 35 min
Hervé Tullet
Turlututu  2+
Lutkovno gledališče Ljubljana in Centre de Créations pour l'Enfance Tinqueux (FR)
Režiser: Matija Solce
Miniaturka iz kovčka
Lutkovna miniaturka iz kovčka za najmlajše (2+) temelji na dogodivščinah Turlututuja, lika, ki ga že več let razvija priznani francoski ilustrator in avtor Hervé Tullet. Turlututu je živahen, dinamičen, navihan in prisrčen lik, ki iz slikanice prestopi na oder in se takoj izgubi. Na poti iskanja se gledalci znajdejo v domišljijskem svetu, kjer se začnejo dogajati čudežne gledališke stvari. Otroci postanejo aktivni akterji predstave, v kateri z režijskimi, interpretacijskimi in tehničnimi domislicami zaživi lutkovnost v vsej svoji razsežnosti.
Kritike
V zavetrju časa
Tunel LGL
Trajanje 35 min
Meta Grgurevič, Urša Vidic
Večmedijska prostorska postavitev gibljivih podob, objektov, glasbe, svetlobe in performansa
Večmedijska prostorska postavitev gibljivih podob, objektov, glasbe, svetlobe in performansa avtoric Mete Grgurevič in Urše Vidic V zavetrju časa je grajena po motivih knjige K svetilniku priznane modernistične pisateljice Virginie Woolf in v tesnem sodelovanju s serijo priznanih umetnikov z različnih področji sodobnih umetnosti.
Kritike
Vihar v glavi, foto Matej Povše
Oder pod zvezdami
Trajanje 75 min
Ned Glasier, Emily Lim in Company Three
Režija: Primož Ekart
Gledališka avantura
Gledališko avanturo Vihar v glavi je režiser Primož Ekart zasnoval na podlagi dramskega besedila Brainstorm avtorjev Neda Glasierja in Emily Lim. Originalno besedilo je nastalo v londonski produkcijski hiši Company Three v sodelovanju s trinajstimi najstniki-igralci, ideja zanj pa je izhajala iz najnovejših znanstvenih odkritij na področju nevroznanosti oz. ugotovitev o tem, kako se delovanje možganov v najstniški dobi razlikuje od njihovega delovanja pri odrasli osebi. Kar 86 milijard nevronov v tem obdobju sproža najrazličnejše dnevne spremembe, hkrati pa omogoča mladostniško eksplozijo kreativnosti, drznosti, vznemirjenja in poguma.
Kritike
Vila Malina
Veliki oder LGL
Trajanje 35 min
Svetlana Makarovič
Režiser: Svetlana Makarovič, Brane Vižintin
Lutkovna predstava
Jaz sem vila, jaz sem vila,
 vsi bi morali me radi imeti, 
jaz sem vila, jaz sem vila, 
vilam se ne sme zameriti, 
jaz sem vila, prava vila, 
z vilo je pa treba potrpeti
 ker sem vila, ker sem vila, 
me nihče ne sme oštevati.
Kritike
Virginija Volk, foto: Urška Boljkovac
Veliki oder LGL
Trajanje 50 min
Kyo Maclear
Režiser: Fabrizio Montecchi
Senčna predstava
Uprizoritev Virginija Volk je nastala po motivih slikanice avtoric Kyo Maclean in Isabelle Arsenault,  ki je lani v prevodu Tine Mahkota izšla pri založbi Zala. Vanesa ima sestro Virginijo, ki se počuti prav volčje oziroma se tako obnaša. Kar naprej tuli, renči in revska, slabe volje je, ne ljubi se ji družiti z nikomer, vse ji gre na živce in prav nič je ne more potolažiti. A Vanesa se odloči, da jo bo spravila v dobro razpoloženje. Poskuša marsikaj, a ne gre tako zlahka. Končno ji Virginija pove, da bi jo osrečilo, če bi lahko nekam poletela. Nekam, kjer so kolački, lepe cvetlice in drevesa in prav nobene potrtosti. Tja, v Rožni park! Vanesa se ne obotavlja, poišče škatlo z barvicami in stene kmalu postanejo pisane in slikovite. Virginijina soba se spremeni v Rožno dolino, v cvetoči vrt, poln barv in svežine. Naenkrat vse poleti, postane svetlo in veselo, z Virginijo vred.
Kritike
Preddverje Malega odra LGL
Trajanje 60 min
Voden ogled muzeja
Ob 100. obletnici rojstva lutkovnega animatorja, igralca in režiserja Naceta Simončiča Lutkovno gledališče Ljubljana in Ljubljanski grad vabita na voden ogled Lutkovnega muzeja.
Kritike
Zajčkova hišica, foto Jaka Varmuž
Mali oder LGL
Trajanje 35 min
Anja Štefan
Režiserka: Martina Maurič Lazar
Lutkovna predstava
Zajčkova hišica je zgodba o tem, kako se lahko vsak od nas kdaj znajde v stiski in brez strehe nad glavo in o tem, kako lepo in pomembno je, da si takrat pomagamo.
Kritike
Zločin in kazen, foto Željko Stevanić
Tunel LGL
Trajanje 270 min
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Režiserka: Mirjana Medojević
Gledališka uprizoritev
Najboljša predstava sezone 2016/17 po mnenju Društva gledaliških kritikov in teatrologov
Kritike
Zverinice iz Rezije, Ilustracija: Lea Zupančič
Milko Matičetov
Režiserka: Maruša Kink
Lutkovna predstava
Rezijanske zverinice in njihove poučne basni so že več kot štirideset let del otroštva številnih generacij otrok. Po gradivu, ki ga je na rezijanskem področju zbral in raziskoval dr. Milko Matičetov, je leta 1973 izšla zbirka basni Zverinice iz Rezije. Sledile so številne radijske, lutkovne in televizijske oživitve. Ob praznovanju 100. jubileja etnologa se Zverinice prvič selijo tudi na oder Lutkovnega gledališča Ljubljana.
Kritike
Zverjasec, foto: Urška Boljkovac
Veliki oder LGL
Trajanje 40 min
Julia Donaldson, Axel Scheffler
Zverjasec  3+
Režiser: Jaka Ivanc
Lutkovna predstava
Miška je lačna. Lakoto ji, tako kot vsaki miški, najbolje potešijo lešniki. Takšni najslajši, ki rasejo v gozdu. Gozd pa je poln najrazličnejših lačnih plenilcev. Tu je prihuljena in zvita lisica, pametna in samozavestna sova ter zapeljiva in vitka kača – vse bi jo rade za večerjo. Da bi se jih rešila uporabi domišljijo in pamet. Izmisli si zverjasca: „Ima postrani kremplje, grozne obrvi, čekane, pomarančne oči, črn jezik v gobcu …, najraje pa je lisice na žaru, sladoled, namočen v sovjem soku, in pražene kače.“ Lisica, sova in kača se prestrašijo in hitro najdejo takšno ali drugačno opravilo, češ da se jim mudi domov. V resnici pa jih je strah. Že se zazdi, da je miški uspelo prelisičiti živali, ko se v zgodbi zgodi nov preobrat. Pred miško stoji pravi zverjasec – prav takšen kot ga je oblikovala v svoji domišljiji. Torej resnično obstaja? In zelo zelo je lačen. Bo miška dovolj iznajdljiva, da bo ugnala tudi njega?
Kritike
Zverjašček, foto: Miha Fras
Veliki oder LGL
Trajanje 40 min
Julia Donaldson, Axel Scheffler
Režiser: Jaka Ivanc
Lutkovna predstava
Zverjašček je nadaljevanje Zverjasca, velike uspešnice Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki je bila premierno uprizorjena aprila 2013. Obe slikanici je napisala angleška avtorica Julia Donaldson. Zverjasec (The Gruffalo, 1999) je pravi mednarodni založniški fenomen, saj je bil preveden v 50 jezikov, po vsem svetu pa so ga prodali v več kot štirih milijonih izvodov. Zverjašček (The Gruffalo's Child) je njegovo nadaljevanje, izšel je leta 2004 in ni prav nič manj slaven in znan od predhodnika.
Kritike
Zvezdni prah, ilustracija: Lea Zupančič
Neil Gaiman
Režiserka in koreografka: Mala Kline
Multimedijski znanstveno fantastični labirint
Tristan Trn je pol človek pol vilinec, a tega ne ve. Da bi osvojil najlepše dekle v Zidu, se odpravi v vilinsko deželo iskat zvezdni utrinek. Pot do padle zvezde je dolga in nevarna. Med čudežno in razburljivo pustolovščino, polno preizkušenj in urokov, sreča mnoga nenavadna bitja: mrtve prince, leteče pirate, samoroga in seveda padlo zvezdo. Izkaže se, da je zvezda živa in lepa, ima dolge svetle lase in je sploh skrajno zoprna. In kot da ta težava ni dovolj, Tristan ni edini, ki išče zvezdo. Obljubo, ki jo je dal ljubljenemu dekletu, Tristan sicer izpolni, a njegova usoda po vrnitvi v Zid ubere drugačna pota …
Kritike
Žogica Marogica, foto Ada Hamza
Veliki oder LGL
Trajanje 45 min
Jan Malík
Lutkotečna predstava z razkritim zaodrjem
Leta 1936 je izpod rok češkega lutkarja Jana Malíka nastala ena najbolj igranih lutkovnih iger na svetu. Žogica Marogica, v Lutkovnem gledališču premierno uprizorjena leta 1951, sodi med tiste lutkovne predstave, ki so preživele številne ustvarjalne, modne in modernistične tokove razvoja lutkovne umetnosti, saj je v svoji prvotni podobi doživela več kot 1371 ponovitev, ogledalo pa si jo je 155.000 gledalcev. Dedek s svojo lajno, babica z bobnom in nagajiva Žogica Marogica vedno znova osvojajo mlado in staro občinstvo.
Kritike
3 reasons to book on our web site