Medved in mali

  2+
Medved in mali, foto: Urška Boljkovac
Medved in mali je na videz preprosta zmešnjava. Nekega dne se iz izgubljenega jajca izleže raček, ki že od samega začetka misli, da je medved. Medvedov obraz je namreč prvo, kar zagleda. Za črkami zgodbe in drevesi namišljenega gozda se skriva nekaj izjemno bistvenih vprašanj o sobivanju in sprejemanju drugih. Ali je vse, kar je videti drugače, tudi zares tako drugačno od nas samih? Koliko svojega časa in pozornosti smo pripravljeni nameniti odnosom z drugimi ljudmi?

Mehkoba pletenih podob vse bolj priljubljene oblikovalke Donne Wilson in njene pravljične inštalacije so izhodišče za lutkovni svet v tej predstavi. Donna Wilson prihaja iz Škotske, danes pa živi in ustvarja v Londonu. Po zaključnem nastopu na londonskem Royal Colleage of Art, kjer je prvič predstavila svoja nenavadna bitja, je vse bolj prepoznavna in izstopa med sodobnimi oblikovalci. Njenim živalcam so se sčasoma pridružile tudi blazine, tople volnene odeje in drugi domiselni dodatki za dom. Dobitnica prestižnega priznanja za britansko oblikovalko leta 2010 svoje delo predstavlja tudi na razstavah in sodeluje z znanimi podjetji s področja oblikovanja.

Ob ogledu predstave priporočamo: pogovor na teme: različnost, strpnost do drugačnih, rasne/spolne/generacijske razlike v vsakdanu, pomen družine, različne oblike družin, življenje v gozdu; pogovor o načinu odrske postavitve, mehkobnost in pravljičnost.

Preberite si intervju z Donno Willson, njene igrače pa poiščite v naši knjigarni.

Predlagana izhodišča za pogovor z otroki in aktivnosti ob predstavi


Pred ogledom:
  • Pogovarjajte se z otroki o gozdu in njegovih prebivalcih: katere živali živijo tam, kakšni so mladiči posameznih živali.

  • Narišite gozd in njegove prebivalce.

Po ogledu:

  • Spodbujajte otroke, da govorijo o tem, kaj se je dogajalo v predstavi.

  • Kako so se počutili, ko so gledali predstavo?

  • Kakšna sta bila lika medveda in gosaka; spodbujajte otroke, da ju opišejo. V čem sta si bila podobna in v čem različna? Kakšen je bil njun odnos?

  • Kakšna je bila likovna podoba predstave? Vas je na kaj spominjala? Bi predstavo doživljali drugače, če bi bile lutke in scenografija izdelani iz lesa ali kakšnega drugega materiala?

  • Kako so animatorji prikazali spremembe gozdnega prizorišča in spremembe v vremenu? Se je spreminjala tudi glasba?

  • Zakaj gosak misli, da je medved njegova mama?

  • Bi bil lahko medved, kljub temu da sta si z gosakom na videz različna, njegova mama?

  • Kako se zgodba konča? Si lahko zamislite tudi drugačen razplet?

  • Pogovarjajte se z otroki o njihovih družinah in različnih vrstah družin. Kdo vse je član njihove družine? So si družinski člani podobni? Kaj najraje skupaj počnejo? Kako si med seboj pokažejo, da se imajo radi? Kdo je otrokom pomemben in kako se kaže naklonjenost med njim in otrokom?

  • Pogovarjajte se o različnih družinah. V pomoč vam je lahko slikanica Alexandre MaxeineVse naše družine (Mladinska knjiga, 2009).

  • Posedite se v krog in primite klobčič volne ter skupaj 'spletite' lepo zgodbo o družinskem izletu v naravo. Vsakdo, ki ima v rokah klobčič, naj pove stavek ali dva o domišljijskem izletu, nato klobčič poda naslednjemu, ki zgodbo nadaljuje.

Utemeljitev strokovne komisije

Medved in mali je lutkovno domišljena, scensko domiselna in dramaturško kompaktna pravljična miniatura. Mehkoba pletenih živali, razgibanost premične gozdne scenografije, umirjena zvočna podoba narave in nežno humorni toni v zgodbi dajejo občutek varnega zavetja za pripoved o nenavadni zagati, ki nevsiljivo naslovi dilemo o pripadnosti in identiteti. Plastičnost občutij in navidezna preprostost lutkovnega izraza z vso potrebno občutljivostjo vodita skozi negotovost medveda in malega gosaka, vseskozi ohranjata pričakovanje razrešitve ter jasno motivirano prikažeta, kako se med njima počasi zgodi bližina.


PREMIERA: 21. april 2016, Mali oder LGL

Režiser: Ivana Djilas
Avtor: Katja Gehrmann
Avtorica likovne zasnove: Donna Wilson
Igrajo: Urška Hlebec, Maja Kunšič, Iztok Lužar
Prevajalka: Alenka Veler
Dramaturginja in lektorica: Metka Damjan
Scenografka: Ajda Vogelnik
Kostumografka: Jelena Proković
Avtor glasbe: Blaž Celarec
Lutkovni tehnolog: Zoran Srdić
Oblikovalec svetlobe: Danilo Korelec
Izvajalci glasbe: Blaž Celarec, Boštjan Gombač, Žiga Golob, Uroš Rakovec, Adi Jakša, Marko Gregorič
Producentka:: Ana Rokvić Pinterič
Vodja predstave in oblikovalec zvoka: Aleš Erjavec
Lučno vodstvo: Matej Vidic
Scenski tehnik: Milan Škrbić
Izdelava lutk, scene in kostumov: Zoran Srdić, Donna Wilson, Jessica Money, Sian Leong, Rebecca Rae, Amy Burnand, Kate Morris, Sandra Birjukov, Marjeta Valjavec, Mateja Šušteršič, Polona Černe, Urška Rednak, Erna Štefanič Pislak, Uroš Mehle s. p., Darko Golob
Vsa zasedba
Predstave
22.12.2017 ob 16:30
Prizorišče: Mali oder LGL
23.12.2017 ob 09:30
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
23.12.2017 ob 16:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Kritike
Želite prejemati spored in novice po elektronski pošti?
3 reasons to book on our web site