Neli ni več

  12+
Neli ni več, foto: Mankica Kranjec
Neli ni več je predvsem zgodba o bendu. Neli, Jan, Danny, Kora in Tina, ki sestavljajo #hešteg, so skupina petih mladih pri koncu gimnazije in so dovolj ambiciozni, da želijo poleg opravljanja vsakodnevnih obveznosti ustvariti nekaj več. Za vsestransko harmoničen bend mogoče niso najbolj idealna sestava, ker so si med seboj preveč različni in so kljub prijateljskim in romantičnim relacijam individualisti, vendar jih žene skupna ambicija. Ko vsakdan njihovega benda (v uprizoritvi jih spremljamo na vajah) prekine bolezen pevke, soustanoviteljice in najsvetlejše zvezde Neli, se morajo odločiti, ali so se pripravljeni spoprijeti s težavo, prebroditi težko obdobje in se iz grozljive preizkušnje, ki je za Neli lahko usodna, prebiti močnejši za življenjsko lekcijo o prijateljstvu, pomoči in solidarnosti, pa tudi o pogumu in nekonvencionalnih odločitvah.
Predstava Neli ni več se ukvarja s temami odraščanja, funkcioniranja in dela v skupini, egoizma in individualizma, želje po potrditvi, soočanja z umrljivostjo, osamljenosti in poslavljanja. Nihče od likov ni idealiziran, tako da so njihove reakcije na preizkušnje življenjske in neolepšane. Ker gre za zgodbo o življenju nekega benda, pa je v uprizoritvi ključnega pomena tudi glasba: bend #hešteg izvaja avtorske komade z avtorskimi besedili, glasba presega realizem, ki ga sugerira izvirno besedilo, in ustvarja povsem svojo uprizoritveno raven, ki je po sporočilnosti enakovredna dramskim prizorom. 

Neli ni več uvrščamo med predstave s problemsko tematiko, po katerih pripravljamo tudi strokovne pogovore.

Ob ogledu predstave priporočamo:
  • pogovor na teme: mladost, uspeh, slava, bolezen, popularna glasba, popkultura, skupinsko ustvarjanje, odzivanje na bolezen drugega, kako premagati strah, kako se soočiti z (lastno in tujo) nemočjo;
  • branje drugih dramskih del za mladino Lutza Hübnerja.

Predlagana izhodišča za pogovor z otroki in aktivnosti ob predstavi

Pred ogledom:

  • Pogovarjajte se z mladimi o pomenu glasbe v njihovem življenju: kakšno glasbo poslušajo, kje in kako jo poslušajo? Imajo svoje priljubljene pevce in skupine? Zakaj je glasba pomembna v njihovem življenju? Se tudi sami izražajo s pomočjo glasbe?

  • Pogovarjajte se o bolezni: kako razumejo bolezen, poznajo koga, ki ima hudo bolezen, kaj bolezen spremeni v življenju, kako se spremenijo odnosi.

Po ogledu:

  • Spodbudimo mlade, da spregovorijo o svojih doživetjih predstave. Kaj jih je pritegnilo, kaj zabavalo, kaj razžalostilo? Kako je nanje učinkovala predstava kot celota?

  • Kakšen učinek je na mlade imel odprti prostor za vaje benda? So imeli občutek, da so likom blizu, da so z njimi v prostoru? Kaj vse ustvarja koncertno vzdušje?

  • Poskusite si zamisliti, kakšna bi bila predstava z enakim besedilom in dogajanjem a brez igranja glasbe v živo. Kakšen učinek ima to?

  • Pogovarjajte se o posameznih likih. Kako so jih doživeli in katere značilnosti bi jim pripisali? Za vsak lik skušajmo v predstavi poiskati ključen prizor, ki opredeljuje njegove značilnosti. V čem so si podobni in v čem različni? Katere stvari jih povezujejo in družijo?

  • Spregovorite tudi o različnih vlogah, ki jih imajo liki v skupini. Kakšni so odnosi med njimi?

  • Mlade povprašajmo, kako so #hešteg doživeli kot skupino. Kakšno je vzdušje na vajah benda? Je uspeh z bendom vsem enako pomemben? So vsi enako samozavestni in odločni pri uresničevanju svojih ciljev?

  • Kaj in kako se spremeni z Nelino boleznijo? Kako svoje težave in bolezen na začetku doživlja Neli? Kako so se odzvali člani benda?

  • Pogovarjajmo se, kako so mladi občutili in doživeli Nelino bolezen. Kakšna občutja jim je vzbujalo dogajanje na odru? Jim je bilo težko ob gledanju?

  • Kako se na Nelino vrnitev najprej odzovejo člani skupine? So iskreni z njo? Je Neli iskrena z njimi in sama s seboj?

  • Kako so njihov pogovor o Neli v njeni odsotnosti doživeli mladi gledalci?

  • In kako so doživeli zaključek zgodbe, predstave?

  • Spregovorite tudi o svojih ciljih in načrtih za prihodnost. Kaj nam največ pomeni?

Utemeljitev strokovne komisije

Neli ni več gimnazijsko glasbeno skupino pronicljivo analizira kot mikro družbeni sistem raznolikih individualnih silnic in nekaterih skupnih stremljenj. Dramaturško in režijsko natančno zastavljena uprizoritev omogoči razvoj večplastnih dramskih oseb ter jasno razstavi tako osebne kot skupinske dileme in soočanja v spremenljivi socialni dinamiki. V živo izvajana glasba učinkovito nadgrajuje dramsko situacijo vadbenega odra, saj skoznjo osebe izražajo svoj notranji svet, v odnosu do občinstva pa spodbuja bolj neposredno povezavo kot tudi distanciran pogled na vse, kar se odvije med skladbami.

PREMIERA: 12. april 2016, Oder pod zvezdami LGL

Režiser: Jaša Koceli
Avtor: Lutz Hübner
Igrajo: Asja Kahrimanović / Klara Kastelec, Matevž Müller, Lena Hribar k. g., Sara Gorše k. g., Jernej Čampelj k. g.
Avtor glasbe: Miha Petric
Avtor songov: Gašper Torkar
Scenograf: Darjan Mihajlović Cerar
Kostumografka: Branka Pavlič
Dramaturginja: Eva Mahkovic
Prevajalka: Anja Naglič
Lektorica: Irena Androjna Mencinger
Oblikovalec svetlobe: Kristjan Vidner
Fotografinja: Mankica Kranjec
Vsa zasedba
Kritike
Želite prejemati spored in novice po elektronski pošti?
3 reasons to book on our web site