20 000 milj pod morjem, festival Zlata paličica

  6+
20 000 milj pod morjem
Zgoščena uprizoritev fantastične pripovedi Julesa Verna preplete fizično gledališče, animacijo predmetov in videoprojekcije ter gledalce povabi, da se vkrcajo na podmornico Nautilus – prav tisto, ki kot nenavaden nepoznan predmet vznemirja mornarje in kateri pripisujejo krivdo za vse čudne pomorske nesreče. Z njo skrivnostni in malce blazni kapitan Nemo, profesor in strokovnjak za morske globine Aronnax, njegova asistentka Conseil ter drzni kitolovec Ned Land zaplujejo na pot okoli sveta pod morjem. Na tej pustolovščini gledalci skupaj s posadko potujejo mimo številnih pokrajin, odkrivajo nepoznane kotičke Zemlje in skrivnostni utrip morskih globočin ter življenja v njih.
  • Francoski pisatelj Jules Verne je v svojih delih pripovedoval o potovanjih pod morjem, v prihodnost (leto 2890), v središče Zemlje in vesolje ter spodbujal nastajanje znanstvenofantastičnih del ter predelav in priredb. Prvi slovenski prevod Dvajset tisoč milj pod morjem s podnaslovom Kapitan Nemo (v franc. Vingt mille lieues sous les mers, 1870) je Jugoslovanska knjigarna izdala leta 1932 (prevajalec ni naveden), v prevodu Janka Modra pa je delo izšlo pri Mladinski knjigi (20 000 milj pod morjem, 1956). Po romanu je v produkciji Walta Disneyja leta 1954 nastal tudi film, ki je prejel oskarja za posebne učinke in barvno scenografijo.

Predlagana izhodišča za pogovor z otroki in aktivnosti ob predstavi

Pred ogledom:

  • Pogovarjajte se o znanstvenofantastičnem žanru: kaj je zanj značilno, kakšne so trenutno najbolj znane zgodbe tega žanra? Poznate zgodbe Julesa Verna? Kako blizu resničnosti so, nekoč so veljale za popolnoma nepredstavljive?

Po ogledu:

  • Kako so otroci doživeli predstavo, kaj jih je pritegnilo, kaj odbilo?

  • Je bila odslikava realnega časa ali bi se lahko dogajala tudi v preteklosti oz. prihodnosti? Je ujela duh znanstvenofantastičnega žanra?

  • Kakšen učinek je imela velika scenografska konstrukcija? Kaj vse je omogočala igralcem? In kaj od njih zahtevala? Je tako zasnovana scenografija podmornice dodala kak nov pomen razumevanju dogajanja?

  • Kako so bili prikazani pogledi v morske globine in izleti izven podmornice?

  • Na podmornici se skupaj znajdejo zelo različne osebnosti. Pogovorite se, kdo so te osebe, kakšni so in kaj jih žene. Kako ste jih doživeli? Kako jih označuje njihov videz in kako so odigrane?

  • Najskrivnostnejši od vseh je kapitan Nemo, ki je na podmornici ustvaril čisto poseben svet s svojimi pravili. Kakšno življenje si je ustvaril pod morjem in kako se to razlikuje od tega, ki ga poznamo na kopnem?

  • Kako Nemo sprejme prišleke in kako se oni počutijo na njegovem plovilu? Kako sodelujejo in se odločajo?

  • Kakšen je njihov odnos do morja? Kaj jim morje pomeni?

  • Kaj morje pomeni otrokom? Kaj se nam zdi najzanimivejše pri tem podmorskem potovanju?

  • Premislite o našem odnosu do narave: onesnaževanje okolja in pohlepno izkoriščanje naravnih surovin postaja vse večji problem.

  • Obnovite potovanje kapitana Nema in posadke po zemljevidu (za pomoč poglejte v knjigo). Po katerih morjih in oceanih so potovali, mimo katerih celin in otočij? Kaj vse smo novega spoznali – o teh krajih, morskih živalih, morju …?

  • Spodbudite otroke, da si izmislijo svojo znanstvenofantastično zgodbo: kaj čaka človeštvo v oddaljeni prihodnosti?

Utemeljitev strokovne komisije

Uprizoritev 20 000 milj pod morjem začrta kompleksno pripoved s številnimi plodnimi izhodišči za razmislekin nagovori v domišljenem ter dinamičnem prepletu igre, giba, animacije predmetov in videa. Režijsko postavitev bistveno sooblikuje scenografska zasnova visoke železne konstrukcije, ki jo igralci samozavestno izkoristijo tako na posameznih nivojih kot pri fizičnih podvigih. Uprizoritev odlikujejo tudi jasno začrtane osebnosti dramskih likov in brezmejna radovednost pri opazovanju sveta, poudarjena v dramski priredbi, ki spretno kombinira tako stvarne podatke kot poetični navdih in odnos do skrivnostnega in nedoumljivega.

Premiera: 11. februar 2016

Anton Podbevšek Teater
Režiser: Matjaž Pograjc
Avtor: Jules Verne
Avtorica priredbe: Blažka Müller Pograjc
Izvajalci: Klara Kastelec, Rok Kravanja, Nik Škrlec, Vito Weis
Scenograf in oblikovalec luči: Tomaž Štrucl
Koreograf: Branko Potočan
Kostumografka: Nataša Recer
Avtorja glasbe: Marko Brdnik in Uroš Rakovec
Avtorici maket in lutk: Barbara Stupica in Barbara Bulatović
Oblikovalec videa: Luka Dekleva
Svetovalec za animacijo: Brane Vižintin
Asistentka režiserja: Lucija Seljak
Vsa zasedba
Predstave
07.10.2017 ob 18:00
Prizorišče: Cankarjev dom
Kritike
Želite prejemati spored in novice po elektronski pošti?
3 reasons to book on our web site