Za mlade in odrasle

Leta
 
Doktor Faust
Grajsko gledališče
Trajanje 60 min
Milan Klemenčič, po motivih iz 18. stoletja
Režiser: Jelena Sitar
Lutkotečna predstava
Zgodba o učenjaku, ki je svojo dušo zapisal hudiču, že stoletja navdihuje evropsko umetnost. Kot najslavnejša izpeljava motiva se je uveljavila nemška legenda o dr. Johannesu Faustu, zgodovinski osebnosti z začetka 16. stoletja. Njegovo življenje je preraslo v legendo, ki je v nemškem ustnem izročilu ponarodela ter postala predmet številnih predelav in interpretacij. Za miniaturni lutkovni oder je Fausta po leipziškem zapisu priredil slikar in fotograf Milan Klemenčič, začetnik slovenskega lutkovnega gledališča. Lutkovna predstava je bila uprizorjena leta 1938 in pomeni vrh umetnikovega ustvarjanja. Vživite se v mojstrov čas in si oglejte lutkovno mojstrovino, ki jo je leta 1982 obudilo Lutkovno gledališče Ljubljana.
Kritike
Iztok Mlakar, foto Žiga Koritnik
Mali oder LGL
Iztok Mlakar
Koncert
Iztok Mlakar je igralec in kantavtor, član ansambla SNG Nova Gorica, dobitnik številnih nagrad, med drugim nagrade Prešernovega sklada in Ježkove nagrade. Izdal je več plošč, številne njegove pesmi pa so že skorajda ponarodele. Priljubjene so tako balade, kot tudi bolj pikre in šaljive pesmi iz vsakdanjega življenja malega človeka ki jih poje v primorskem narečju.
Kritike
Misterij sove
Oder pod zvezdami
Trajanje 50 min
Franz Pocci, Célia Houdart
Lutkovno gledališče Ljubljana, TJP – Centre Dramatique National d’Alsace, Strasbourg (Francija)
Režiser: Renaud Herbin
Intermedijska interpretacija Sovjega gradu (1936)
Predstava na oder postavlja miniaturne like iz predstave Sovji grad, ki jo je leta 1936 ustvaril slovenski lutkar Milan Klemenčič. Uveljavljeni francoski režiser Renaud Herbin je navdih za predstavo dobil v fundusu Lutkovnega gledališča Ljubljana, kjer so ga očarale miniaturne lutke pionirja slovenskega lutkarstva. Z uporabo Klemenčičeve lutkovne zapuščine je tako tradicijo na področju lutkovne umetnosti postavil v kontekst sodobnih uprizoritvenih praks. Sodobna francoska pisateljica Célia Houdart je Poccijevo zgodbo, ki se dotika vprašanj preobrazbe, zvijač in prevare, nadgradila v duhu sodobne filozofske pripovedi. Osrednji junak je Vitez Čukolov, začaran v sovo. Človeška podoba mu bo vrnjena šele takrat, ko bo našel nekoga, ki mu bo v želji po uresničevanju želja populil vsa peresa. Naleti na prebrisanega Gašperčka Larifarija, ki si zaželi, da bi postal minister. Začarani vitez ga mora s svojimi peresi ves čas reševati iz zapletenih situacij. Vse dokler ni izpuljeno zadnje pero.
Kritike
Mojster in Margareta
LGL - MOJSTER IN MARGARETA
Trajanje 180 min
Po motivih romana Mojster in Margareta M. A. Bulgakova
Intermedialni omnibus
Odprtje 14. bienalnega festivala sodobne lutkovne umetnosti LUTKE 2018
Kritike
Mojster in Margareta
LGL - MOJSTER IN MARGARETA
Trajanje 180 min
Po motivih romana Mojster in Margareta M. A. Bulgakova
Intermedialni omnibus
Kritike
Nekoč, ko nas ni bilo več, foto: Miha Fras
Oder pod zvezdami
Trajanje 70 min
Lotte Faarup
Režiserka: Anja Suša
Dramska predstava
Nekoč, ko nas ni bilo več je presenetljiva, poetična in ganljiva zgodba o prehitrem odraščanju danske avtorice in režiserke Lotte Faarup. Je zgodba o dveh otrocih, ki skušata rešiti zakon svojih staršev in se izgubita v kaosu prepirov ... Drama prikazuje ločitev skozi otroške oči ter svobodno, odkrito in živo spregovori o tem, kaj se dogaja za zaprtimi vrati otroške sobe, ko pred njimi divja vojna ločenih staršev, ko družinsko idilo zamenjajo ljubosumje, prikrita agresija, bes in obup. Svet, ki ga poznata otroka (brat in sestra), čez noč postane drugačen – vsak od njiju se po svoje spopada z izgubo in predeluje svoje viharne občutke.
Kritike
Neli ni več, foto: Mankica Kranjec
Oder pod zvezdami
Trajanje 90 min
Lutz Hübner
Režiser: Jaša Koceli
Glasbena predstava
Neli ni več je predvsem zgodba o bendu. Neli, Jan, Danny, Kora in Tina, ki sestavljajo #hešteg, so skupina petih mladih pri koncu gimnazije in so dovolj ambiciozni, da želijo poleg opravljanja vsakodnevnih obveznosti ustvariti nekaj več. Za vsestransko harmoničen bend mogoče niso najbolj idealna sestava, ker so si med seboj preveč različni in so kljub prijateljskim in romantičnim relacijam individualisti, vendar jih žene skupna ambicija. Ko vsakdan njihovega benda (v uprizoritvi jih spremljamo na vajah) prekine bolezen pevke, soustanoviteljice in najsvetlejše zvezde Neli, se morajo odločiti, ali so se pripravljeni spoprijeti s težavo, prebroditi težko obdobje in se iz grozljive preizkušnje, ki je za Neli lahko usodna, prebiti močnejši za življenjsko lekcijo o prijateljstvu, pomoči in solidarnosti, pa tudi o pogumu in nekonvencionalnih odločitvah.
Kritike
Opice
Oder pod zvezdami
Trajanje 45 min
Amit Drori
Opice  12+
LGL, Hazira – Performance Art Arena, Jeruzalem (Izrael), TJP CDN d’Alsace in Theatre Garonne, Toulouse (Francija). // V sodelovanju z Maison de la Marionnette, Tournai (Belgija), Israel Festival, Jerusalem in Fest Factory, Bat Yam (Izrael)
Robotsko obredje
Lutkovno gledališče Ljubljana predstavlja novo mednarodno koprodukcijo Opice izraelskega umetnika Amita Drorija, pri kateri sodeluje s Hazira – Performance Art Arena iz Jeruzalema, TJP-Centre Dramatique National d’Alsace iz Strasbourga in Theatre Garonne iz Toulousa. Izraelsko-francosko-slovenska koprodukcija je nastala v sklopu evropskega projekta N.A.P.P., ki skrbi za razvoj sodobnih lutkovnih pristopov v povezavi z digitalno umetnostjo. Svetovna premiera je bila 16. marca 2018 na festivalu Les Giboulées v Strasbourgu.
Kritike
Posvetitev pomladi, ilustracija: Lea Zupančič
Igor Stravinski
Režiser: Matjaž Farič
Lutkovno obredje
Posvetitev pomladi spada med najpogosteje izvajana plesna dela. Delo je že samo po sebi mit; to je postalo takoj ob krstni izvedbi leta 1913 v gledališču Champs-Élysées. Čeprav je sledilo predstavam zahodnega sveta o poganskih in divjih barbarih z vzhoda, pa je tako v koreografskem kot v glasbenem smislu uspelo premakniti meje razmišljanja onkraj dekorativnosti. Burne reakcije, ki so sledile praizvedbi, niso uspele preglasiti pomembnega odmika od takratne baletne konvencije – tako v, za takratne pojme, »odtrganem« gibu kot v rabi orkestra, ki ponekod deluje kot ena sama ritmična sekcija. Glasba ruskega skladatelja Igorja Stravinskega je tako dramatično dinamična in silovita, da zmore tudi sama priklicati občutje poganskega obredja in silovitost narave, predvsem tiste človeške.
Kritike
Pravica biti človek, Ilustracija: Lea Zupančič
Režiser: Mare Bulc
Gledališki laboratorij
10. decembra 1948 je generalna skupščina Združenih narodov sprejela Splošno deklaracijo človekovih pravic, v kateri so navedene osnovne pravice, ki jih ima vsak človek – ne glede na raso, vero, ekonomski status ali katero koli drugo spremenljivko, ki človeka definira glede na kontekst, v katerega je rojen in/ali v katerem živi. Deklaracija je eden izmed temeljev družbe po drugi svetovni vojni in je bila napisana z namenom, da se ne bi nikoli več ponovile grozote, ki so v prvi polovici 20. stoletja razdejale svet. Sedemdeset let kasneje je čas, da preverimo, na kakšen način je deklaracija integrirana v sodobno družbo ter koliko jo poznajo in kako jo razumejo mladi.
Kritike
Seansa Bulgakov
Tunel LGL
Trajanje 60 min
Matija Solce
Predmetno-lutkovni brainstorming po motivih Mojstra in Margarete
Za vse privržence spektakla Mojster in Margareta v tunel prihaja zaključni del Vražjega triptiha imenovan Seansa Bulgakov.
Kritike
V zavetrju časa
Tunel LGL
Trajanje 35 min
Meta Grgurevič, Urša Vidic
Večmedijska prostorska postavitev gibljivih podob, objektov, glasbe, svetlobe in performansa
Večmedijska prostorska postavitev gibljivih podob, objektov, glasbe, svetlobe in performansa avtoric Mete Grgurevič in Urše Vidic V zavetrju časa je grajena po motivih knjige K svetilniku priznane modernistične pisateljice Virginie Woolf in v tesnem sodelovanju s serijo priznanih umetnikov z različnih področji sodobnih umetnosti.
Kritike
Vihar v glavi, foto Matej Povše
Oder pod zvezdami
Trajanje 75 min
Ned Glasier, Emily Lim in Company Three
Režija: Primož Ekart
Gledališka avantura
Gledališko avanturo Vihar v glavi je režiser Primož Ekart zasnoval na podlagi dramskega besedila Brainstorm avtorjev Neda Glasierja in Emily Lim. Originalno besedilo je nastalo v londonski produkcijski hiši Company Three v sodelovanju s trinajstimi najstniki-igralci, ideja zanj pa je izhajala iz najnovejših znanstvenih odkritij na področju nevroznanosti oz. ugotovitev o tem, kako se delovanje možganov v najstniški dobi razlikuje od njihovega delovanja pri odrasli osebi. Kar 86 milijard nevronov v tem obdobju sproža najrazličnejše dnevne spremembe, hkrati pa omogoča mladostniško eksplozijo kreativnosti, drznosti, vznemirjenja in poguma.
Kritike
Zločin in kazen, foto Željko Stevanić
Tunel LGL
Trajanje 270 min
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Režiserka: Mirjana Medojević
Gledališka uprizoritev
Najboljša predstava sezone 2016/17 po mnenju Društva gledaliških kritikov in teatrologov
Kritike
3 reasons to book on our web site