Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

Odprta vrata v maturo 2024Gledališki esej, gostovanje Gledališča Koper v LGL, trajanje 80 min

  15+
Foto Jaka Varmuž
Učni gledališki esej o štirih dramah: Dogodek v mestu Gogi (S. Grum), Zaprta vrata (J. P. Sartre), Veliki briljantni valček (D. Jančar), Naše skladišče (T. Mislej).

Matura ni Dogodek v mestu Gogi, čeprav dijaki pišejo esej za Zaprtimi vrati. Za nekatere je to pisanje lahkotno kot ples na Veliki briljantni valček, za druge pa težaško delo kot v Našem skladišču. Z uprizoritvijo Odprta vrata v maturo 2024 želimo dijakom priskočiti na pomoč pri pripravi na pisanje maturitetnega eseja. Ne samo gledališčniki, ampak tudi pedagogi se zavedajo, da sta branje in analiza dramskih besedil zahtevnejša od proze, saj terjata dodatno bralčevo imaginacijo, ker so ta besedila v osnovi pisana za ugledališčenje in ne za intimno branje posameznika.

Vse štiri dramske zgodbe obravnavajo človekov duhovni razpon skozi celo stoletje. Med ekspresionistično grotesko Dogodek v mestu Gogi, ki jo je Slavko Grum napisal leta 1928 ter v njej ubesedil tragično zatohlost majhnega mesteca, ter farsično socialno dramo Naše skladišče, mlade dramatičarke Tjaše Mislej, ki prikazuje suženjski položaj delavstva v času sodobnega kapitalizma, je minilo natančno 92 let. Ob njiju sta kot duhovna mejnika postavljeni še dve dramski besedili: eksistencialistična drama Zaprta vrata filozofa Jeana-Paula Sartra iz leta 1944, se pravi tik pred koncem 2. svetovne vojne, in Veliki briljantni valček Draga Jančarja iz leta 1985, v kateri razpre mehanizme totalitaristične države tik pred padcem berlinskega zidu, ki je sprožil rušenje socialističnega družbenega reda.

Vsa štiri besedila, v katerih srečamo skupno 53 dramskih oseb, tematizirajo mehanizme posameznikove ujetosti in nadzora družbenega sistema, države, delodajalca in celo nevidnih sil v zagrobnem življenju. Mi si želimo ustvariti uprizoritev, ki bo dijake popeljala skozi vsa štiri besedila, tako da bodo štirje igralci odigrali bistvene prizore posameznih dram in tako prikazali njihove stične točke pa tudi razlike pri tematiziranju ujetosti in svobode. Naš namen je dijakom olajšati branje in razumevanje teh besedil ter pri tem prikazati tudi ustvarjalni proces transformacije zapisanega govora v polnokrvne gledališke prizore z igralci, ki bodo osvetlili pomembnejše situacijske in emocionalne prelome v dogajanju.

Produkcija: Gledališče Koper

Premiera: 9. februar 2024, mala dvorana Gledališča Koper

***

ORGANIZIRANI OBISK SKUPIN

Predstava traja 80 minut, cena vstopnice je 10 EUR/dijaka, spremljevalci skupine brezplačno. Na voljo je še nekaj prostih mest.

Za uskladitev terminov in rezervacije za skupine kontaktirajte Špelo Juntes, 01/3000-976, organizacija@lgl.si.

***

OGLED PREDSTAVE ZA POSAMEZNIKE

Prodaja vstopnic na blagajni LGL in preko spleta.


Gledališče Koper
Režiser, scenograf, kostumograf in avtor glasbenega izbora: Jaka Ivanc
Dramaturginja: Ira Ratej
Avtorica scenskih slik: Barbara Matul Kalamar
Igrajo:
Pisar Klikot, Sobar, Simon Veber, Novinar, Bigi: Anže Zevnik
Grbavec Teobald, Garcin, Volodja, Komi Otmar Prelih: Luka Cimprič
Afra, Ines, Evelin, poslovodkinja Grebovič, Hana, Suzi, Ljubica: Anja Drnovšek
Tarbula, Estelle, Vera, Tereza, Doktor: Tjaša Hrovat
Inspicient in rekviziter: Matija Šik
Tonski in videotehnik: Alen Kump
Lučni tehnik: Vid Prinčič
Tehnični vodja: Ivo Štokovič
Maskerka: Sara Longar
Odrski tehnik: Vasja Bradač
Garderoberka: Karolina Rulofs
Za nasvete in pomoč pri snovanju uprizoritve se zahvaljujemo profesorici: Martini Berič
Vsa zasedba
Kritike