V Ljubljani se prihodnji teden pričenja 14. bienalni festival sodobne lutkovne umetnosti LUTKE 2018, na katerem se bo v štirih dneh zvrstilo 22 predstav iz Francije, Izraela, Finske, Španije, Irana, Rusije, Nemčije, Češke in Slovenije. Ob robu festivala bo potekal obsežen spremljevalni program s kretivnimi delavnicami, vodenimi ogledi Lutkovnega muzeja in gledališča, koncerti in strokovnim omizjem.
Festival bo 12. septembra zvečer na Krekovem trgu odprla spektakularna uprizoritev Mojster in Margareta, pri kateri bodo v uvodnem delu poleg igralk in igralcev Lutkovnega gledališča Ljubljana sodelovali še Primorski akademski zbor Vinko Vodopivec, Partizanski pevski zbor in tokrat tudi Policijski orkester, ki prav tako kot Lutkovno gledališče Ljubljana letos praznuje 70. obletnico svojega delovanja.
Svetovno premiero bo na festivalu doživela plesno-lutkovna poezija Na mirujoči točki vrtečega se sveta, francoskega režiserja Renuada Herbina, nastala v v slovensko-francoski koprodukciji Lutkovnega gledališča Ljubljana s TJP – Centre Dramatique National d’Alsace iz Strasbourga. Tako kot v Misteriju sove, Herbin tudi v najnovejšem vizualno-koreografskem projektu v ospredje postavlja marioneto v odnosu do telesa oziroma giba ter preizprašuje sfere bivanja posameznika in množice.
Posebej izpostavljamo tudi lutkovni balet Man anam ke Rostam bovad pahlavas, iranskega koreografa in igralca Alija Moinija, ki vzpostavlja nenavaden dialog med človekom in lutko, multimedijsko vizionarsko razpravo Ptičica (Birdie) katalonske skupine Agrupación Señor Serrano, ki brez retoričnih diskurzov in z veliko uprizoritvene domišljije postavlja Hitchcockov film Ptiči v nov kontekst ter finsko predstavo Nevidne dežele, zgodbo o ljudeh, ki morajo zapustiti svoje domove in rešiti svojo kožo.
Program lutkovnega festivala odraža refleksijo sodobnega časa, ki se s satiričnimi, poetičnimi in včasih absurdnimi komentarji odziva na aktualna družbena vprašanja. Prinaša prerez monogoterih lutkovnih iskanj in nekonvencionalen odnos v raziskovanju materije, vizualij, podob in telesa, ki animirana vsepogosteje segajo daleč onkraj tradicionalnega dojemanja tega žanra in vedno pogosteje suvereno prehajajo tudi v polje plesnega in fizičnega gledališča, z razvojem sodobne tehnologije pa tudi v prostor intermedijske in vizualne kulture. Festival je prerez prebojnih novosti mednarodnega sodobnega lutkovnega gledališča in zato nujna informacija za vse, ki jih zanima sodobna umetnost.
Letošnji spremljevalni festivalski program, ki pod drobnogled postavlja sodobne lutkovne pristope v povezavi z digitalno umetnostjo, je nastal v sklopu evropskega projekta N.A.P.P. (Numeric’s Art Puppetry Project). Znotraj programa bo poleg robotskega obredja Opice izraelskega umetnika Amita Drorija izvedena tudi Imerzijska interaktivna instalacija PD4 slovenskega vizualnega umetnika Boštjana Čadeža.
V okviru festivala pripravljamo tudi strokovno omizje z naslovom
Vpliv sodobnih tehnologij na lutkovno umetnost, na kateri bodo slovenski in tuji umetniki razpravljali o dojemanju sodobne lutkovne umetnosti skozi prizmo najrazličnejših hibridnih uprizoritvenih oblik. Finski vizualni umetnik Kalle Nio bo v štiridnevni strokovni delavnici
Gibljiva slika v gledališkem prostoru ponudil osnovno znanje o ustreznih digitalnih orodjih in prikazal variacije njihove gledališke uporabnosti. V kreativni delavnici
Gibljiva svetloba, ki je namenjena mladim od 12. do 18. leta, bodo udeleženci pod vodstvom Polone Černe in Nicolasa Adriena Houttemana izdelovali mini svetlobne objekte ter se seznanjali z osnovami elektronike in robotike. Na festivalu bodo sodelovali tudi udeleženci Male šole kreativnega pisanja, ki si bodo ogledali festivalske predstave in jih pod mentorskim vodstvom gledališke kritičarke Zale Dobovšek na delavnicah podrobno analizirali ter pripravljali festivalski spletni časopis.
Fotografije so na voljo na spletni strani. Vabimo vas k ogledu predstav in spremljanju festivala.