Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

15+

Leta
 
Foto Jaka Varmuž
Tunel LGL
Trajanje 50 min
Karolína Kotrbová, Gašper Lovrec, Filip Mramor, Jernej Potočan, Domen Novak
Režija: Filip Mramor
Snovalno gledališče
Če bi se zgodovina zavrtela le za stopinjo drugače, bi se češki inženir Karel Žlábek zapisal vanjo kot eden največjih vizionarjev svojega časa. Poznali bi ga kot avtorja enega najbolj ambicioznih tehnoloških projektov v zgodovini, ki bi Čehom omogočil dostop do morja v štirih urah.
Kritike
Foto: Miha Fras
Preddverje Velikega odra LGL ...
Trajanje 90 min
Avtorica koncepta in scenarija uprizoritve: Varja Hrvatin
Intermedijska uprizoritev
Da te ni sram je uprizoritev neskončnega scrollanja in generiranja vsebin, avatarjev, emojijev, trapa, stand-upa, videospotov in storyjev, ki na prelomu virtualnega, pravljičnega in sedanjega išče prostor brez sramu.
Kritike
Foto Teatro Matita
Tunel LGL
Trajanje 50 min
Matija Solce in Daniil Harms
Koncert padajočih babic
“Neka starka se je spričo prehude radovednosti prekucnila skozi okno, padla na tla in se polomila.”
Kritike
Foto Jaka Varmuž
Kulturnica LGL
Trajanje 45 min
Martin Mlakar
Režiserja: Martin Mlakar in Tajda Lipicer
Predmetno gledališče
V stanovanju drugega nadstropja Kidričeve 29c je edino, kar v njem še živi, spomin. Gre za spomin, ki uradne zgodovine ne zanima, temveč zaznamuje neko drugo, osebno zgodovino. Spomin na prijatelja iz otroštva. Spomin, ki ga greni občutek krivde. Spomin, ki je vtisnjen v prostor in predmete v njem. Stanovanje tako postane kontemplativen prostor, predmeti pa prenehajo biti zgolj lastnina in postanejo artefakti, tihe, a zgovorne priče nekega življenja.
Kritike
/default/lutkovni-muzej/priprave_mini.jpg
Preddverje Velikega odra LGL
Trajanje 90 min
Benjamin Zajc
Okrogla miza
Okrogla miza, na kateri bodo mladi lutkarji spregovorili o svoji izkušnji slovenskega lutkovnega prostora. Sogovornice in sogovorniki bodo z odkrito izmenjavo mnenj delili svoje izkušnje na teme izobraževalnega sistema, produkcijskih pogojev in splošnega dojemanja lutkovnih poklicev ter naslovili vpetost lutkarstva v hitro spreminjajočo se gledališko krajino.
Kritike
Foto Jaka Varmuž
Tunel LGL
Trajanje 45 min
William Shakespeare
Macbeth  15+
Režiser in avtor likovne podobe: Matteo Spiazzi
Rjaveča predstava
V naš repertoar kot lutkovno uprizoritev uvrščamo eno najpomembnejših besedil svetovne dramatike, po predstavah Hamlet (2006), Romeo & Julija (2011), Beneški trgovec (2015) in Vihar (2016), še eno delo Williama Shakespearja. Tragedija Macbeth je namenjena občinstvu od 15. leta.
Kritike
Misterij sove
Oder pod zvezdami
Trajanje 50 min
Franz Pocci, Célia Houdart
Lutkovno gledališče Ljubljana, TJP – Centre Dramatique National d’Alsace, Strasbourg (Francija)
Režiser: Renaud Herbin
Intermedijska interpretacija Sovjega gradu (1936)
Predstava na oder postavlja miniaturne like iz predstave Sovji grad, ki jo je leta 1936 ustvaril slovenski lutkar Milan Klemenčič. Uveljavljeni francoski režiser Renaud Herbin je navdih za predstavo dobil v fundusu Lutkovnega gledališča Ljubljana, kjer so ga očarale miniaturne lutke pionirja slovenskega lutkarstva. Z uporabo Klemenčičeve lutkovne zapuščine je tako tradicijo na področju lutkovne umetnosti postavil v kontekst sodobnih uprizoritvenih praks. Sodobna francoska pisateljica Célia Houdart je Poccijevo zgodbo, ki se dotika vprašanj preobrazbe, zvijač in prevare, nadgradila v duhu sodobne filozofske pripovedi. Osrednji junak je Vitez Čukolov, začaran v sovo. Človeška podoba mu bo vrnjena šele takrat, ko bo našel nekoga, ki mu bo v želji po uresničevanju želja populil vsa peresa. Naleti na prebrisanega Gašperčka Larifarija, ki si zaželi, da bi postal minister. Začarani vitez ga mora s svojimi peresi ves čas reševati iz zapletenih situacij. Vse dokler ni izpuljeno zadnje pero.
Kritike
Moč, foto Urška Boljkovac
Vadbenica LGL
Trajanje 60 min
Moč  15+
Avtorja, režiserja in igralca: Jiří Zeman k. g. in Martina Maurič Lazar
Lutkovna miniaturka
Lutkovna miniaturka Moč je svojevrsten lutkovni nokturno, intimna meditacija in kontemplacija o vzvodih družbenih razmerij. Preizprašuje različne motive moči in šibkosti, javnega in zasebnega.
Kritike
Napravite mi zanj krsto, foto Jaka Varmuž
Kulturnica LGL
Trajanje 30 min
Lutkovno gledališče Ljubljana in Umetniško društvo Konj
Režiser: Jan Zakonjšek
Tragična veseloigra z lutkami
Predstava Napravite mi zanj krsto iz leta 1993 je antologijska predstava devetdesetih let prejšnjega stoletja, saj je, kot je zapisala Barbara Orel “prvinska v ikonografiji, peklenska po vsebini, demonična po energetskem naboju, z eno besedo: vražja.”
Kritike
Posvetitev pomladi, foto Jaka Varmuž
Oder pod zvezdami
Trajanje 45 min
Igor Stravinski
Režiser: Matjaž Farič
Lutkovni balet
Lutkovni balet je nastal na glasbo ruskega skladatelja Igorja Stravinskega, ki je eno najbolj kontroverznih skladb v zgodovini glasbene umetnosti napisal v začetku 20. stoletja. Danes se zdi skoraj neverjetno, da je ta priljubljena in cenjena skladba ob premieri v Parizu doživela škandal, da je bila koreografija Vaclava Nižinskega ocenjena kot katastrofalna, glasba pa nerazumljena.
Kritike
Foto Klemen Kovačič
Kulturnica LGL
Trajanje 75 min
Klemen Kovačič, Nik Žnidaršič
Idejna zasnova: Klemen Kovačič
 
V vsaki hiši obstaja prostor, ki je namenjen samemu sebi. Vanj odlagamo, kar ne potrebujemo več, a si tega še nismo pripravljeni priznati. Gre za prostor (pa naj bo to soba, predal ali zgolj škatla), v katerem puščamo spomine, ki jim ne zaupamo, da bodo zmogli ostati v naših glavah. Preveč krhki se zdijo. Večno neulovljivi, a tako pomembni. Kdo smo brez njih? In kdo z njimi?
Kritike
Requiem
Trajanje 60 min
JAŠA
REQUIEM  15+
Tartinijeva hiša, Obalne galerije Piran, Lutkovno gledališče Ljubljana, We.are Inštitut, v sodelovanju z Glasilko
Kustosinja: Laura Rositani
Performans in prostorska postavitev
Sodobni umetnik JAŠA (Jaša Mrevlje-Pollak) bo v petek, 22. junija 2024, v Tartinijevi hiši v Piranu otvoril svoj najnovejši interdisciplinarni avtorski projekt REQUIEM. Rdeča nit projekta je soočanje z izgubo, procesom žalovanja in iskanja poti naprej.
Kritike
Seansa Bulgakov, foto Miha Fras
Tunel LGL
Trajanje 60 min
Matija Solce
Predmetno-lutkovni brainstorming po motivih Mojstra in Margarete
Seansa Bulgakov je bila premierno uprizorjena kot zaključni del Vražjega triptiha v okviru predstave Mojster in Margareta, zdaj pa je na sporedu kot samostojna predstava.
Kritike
Foto Matej Povše
Palača Cukrarna
Trajanje 100 min
Drago Jančar
Režiser in avtor priredbe: Primož Ekart
Intermedijska uprizoritev
Uprizoritev ene temeljnih pripovedi slovenske literature, romana Draga Jančarja z naslovom Severni sij (1984), nastaja v sodelovanju Imaginarnega in Lutkovnega gledališča Ljubljana. Odrska interpretacija romana bo potekala v dveh avtonomnih, a povezanih procesih.
Kritike
Foto Borut Bučinel
Tunel LGL
Trajanje 45 min
Agota Kristof
Režiserka: Mia Skrbinac
Lutkovna predstava
Zgodba o dvojčkih, ki v boju za fizično in čustveno preživetje krepita svoje telo in um, s tem pa postajata vse bolj brezbrižna in apatična, slika poetično sliko ljubezni, vojne, identitete in (kolektivne) travme.
Kritike
Foto Jaka Varmuž
Kulturnica LGL
Trajanje 75 min
Matija Solce
Temnica  15+
Režiser, avtor adaptacije, avtor glasbe: Matija Solce
Predmetno gledališče
Predmetno-glasbeni kabaret, narejen po motivih Stanovitnega kositrnega vojaka Hansa Christiana Andersena, ki velja za eno njegovih najbolj znanih zgodb, pa tudi njegovo prvo, ki ni temeljila na literarnem vzoru ali ljudski pravljici. Tako označuje začetek avtorjevega izvirnega ustvarjalnega obdobja. Napisana je bila pred skoraj 200 leti in je doživela številne adaptacije, od baletnih do filmskih.
Kritike
Foto Jaka Varmuž
Oder pod zvezdami
Trajanje 60 min
Tin Grabnar, Tjaša Bertoncelj
Tihožitje  15+
Režiser: Tin Grabnar
Devet poskusov, kako ohraniti življenje
Lutkovna predstava za odrasle Tihožitje naslavlja težko ulovljivo vprašanje pojava življenja. Z radikalnimi uprizoritvenimi pristopi skuša režiser Tin Grabnar skupaj s soustvarjalci razumeti tisto, kar nas dela žive. Kaj je tista notranja sila, ki ji pravimo življenje? Kako razumeti pojav obstoja in kako razumeti njegovo nasprotje – smrt? Z raziskovanjem tega vprašanja se vzpostavlja senzibilen uprizoritveni jezik, ki naslavlja temeljna filozofska vprašanja bivanja, hkrati pa v občinstvu poizkuša vzbuditi spoštovanje do vsega tistega, čemur pravimo, da je živo.
Kritike