Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

MacbethRjaveča predstava, trajanje 45 min

  15+
Foto Jaka Varmuž
V naš repertoar kot lutkovno uprizoritev uvrščamo eno najpomembnejših besedil svetovne dramatike, po predstavah Hamlet (2006), Romeo & Julija (2011), Beneški trgovec (2015) in Vihar (2016), še eno delo Williama Shakespearja. Tragedija Macbeth je namenjena občinstvu od 15. leta.

Macbeth je Shakespearjeva najbolj krvava igra, ki spregovori o izoliranosti oblasti, strahu pred njenim sesutjem, pa tudi o njeni neučinkovitosti, saj oblast, ki temelji na moči, v resnici ne more ustvariti ničesar trajnega. Macbeth in Lady Macbeth kot protagonista svoje tragedije snujeta zemljevide morij, ki se kot odmevi iz preteklosti preslikavajo v današnje geopolitične napetosti. 

Ta nesmiselna bitka za oblast, ki je, kot zapiše režiser Matteo Spiazzi, »neplodna in nesposobna ustvariti karkoli, tako kot zveza med Lady Macbeth in Macbethom«, na odru zaživi kot bitka kovinskih predmetov, v zgodovini pogosto povezanih z oblastjo; mnogokrat predstavljajo celo njen simbol in sredstvo za osvajanje. Pokrajine teh predmetov ustvarjajo bajeslovne vešče, ki kakor sojenice spremljajo počasno rjavenje protagonistov in tkejo silovito sliko propada neke rodbine, družbe, civilizacije.

V uprizoritvi so uporabljeni valčki Morgenblätter in Rosas do Sul Johanna Straussa mlajšega, Valse triste Jeana Sibeliusa ter odlomek glasbe Scotta Gibbonsa iz filma Chiare Guidi Ko sem zadnjič videl očeta.

Matteo Spiazzi je diplomant italijanske Akademije za dramsko umetnost Nico Pepe. Deluje kot režiser, gledališki pedagog in organizator prireditev v Italiji in številnih drugih državah, kot so Avstrija, Belorusija, Češka, Ekvador, Estonija, Litva, Slovenija, Poljska, Ukrajina, Rusija. Specializiran je za delo z maskami, zlasti gledališkimi. Kot mentor na delavnicah je sodeloval s ključnimi svetovnimi institucijami, kot so Univerza v Veroni, Univerza v Tartuju, Nacionalna akademija dramske umetnosti v Minsku, Kijevska univerza za kulturo, češki DAMU. Na 11. Bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije je za uprizoritev Ostržek (Lutkovno gledališče Maribor, 2019) prejel nagrado za najboljšo režijo.

Premiera: 9. marec 2023, Tunel LGL


Iz kritik:

»[…] gre za estetsko dovršeno predstavo, v kateri so vsi elementi, vključno z lučjo (Uroš Istenič, Matteo Spiazzi) in glasbo (Aleš Erjavec), zelo organsko prepleteni in prepričljivo součinkujejo. Predstava ima lep tek, močno atmosfero in ponudi izviren pristop h klasični drami velikega formata.« Anja Radaljac, Macbeth: rjaveča predstava, Delo, 13. 3. 2023

Avtor: William Shakespeare
Režiser in avtor likovne podobe: Matteo Spiazzi
Avtorja adaptacije po prevodu Otona Župančiča: Matteo Spiazzi, Benjamin Zajc
Lutkovni tehnolog: Iztok Bobić
Dramaturg: Benjamin Zajc
Lektorica: Barbara Rogelj
Igrajo: Miha Arh, Asja Kahrimanović Babnik, Filip Šebšajevič k. g.
Oblikovalca luči: Uroš Istenič, Matteo Spiazzi
Vodja predstave in oblikovalec zvoka: Aleš Erjavec
Producentka: Alja Cerar Mihajlović
Lučni vodja: Uroš Istenič
Scenski tehnik: Jure Popović
Izdelava scene in kostumov: Iztok Bobić, Sandra Birjukov, David Klemenčič, Monika Colja, Olga Milić, Zoran Srdić
Vsa zasedba
Predstave
25.04.2024 ob 19:30
Prizorišče: Tunel LGL
26.04.2024 ob 19:30
Prizorišče: Tunel LGL
Kritike