Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

Pisma z roba gozdaDramska predstava, trajanje 60 min

  4+
Ilustracija: Eva Jera Hanžek
Pisma z roba gozda priznane hrvaške piske in teatrologinje Jasne Jasne Žmak je dramska pripoved, ki je leta 2017 prejela nagrado Mali Marulić za najboljše dramsko besedilo za otroke. Na hrvaškem je bilo besedilo objavljeno še kot slikanica in adaptirano v animirani film. V prevodu in priredbi piske in dramaturginje Simone Hamer, bo besedilo režirala srbska režiserka Anđelka Nikolić, ki bo prvič režirala v LGL.

Zgodba, ki se sicer spogleduje z bogato tradicijo basni, je inovativno igriva in sodobna in je osrediščena okrog učenja pisanja in komunikacije. Skupina raznolikih živalic, ki jih sicer običajno ne srečamo v istem gozdu, nadvse uživa v pošiljanju in prejemanju pisem. A ker Veverica, Tiger, Jež, Slon in Želva ne znajo pisati, za njihove korespondence skrbi Sova, ki jim vsako zapisano črko mastno zaračuna. Nakar se nekega dne na nebu pojavi pismo, ki ga ni napisala Sova, ampak Krtica! S pismom v oblakih Krtica vse prebivalce gozda vabi na rojstnodnevno zabavo. Živali ji želijo takoj poslati pritrdilni odgovor, a jim je zmanjkalo živeža, s katerimi Sovi plačujejo pisma, ta pa jim je pripravljena pomagati le za zelo visoke obresti. Živali se odločijo, da se bodo same potrudile sestaviti pismo in tako druga drugo počasi naučijo pisanja, medtem ko Sova doživi pomembno spoznanje o neprecenljivosti prijateljstva.

»Igra« je ključna beseda uprizoritvenega koncepta za predstavo Pisma z roba gozda: k spoznavanju pisanja in branja bi se moralo pristopati kot k igri, s katero se otroci zabavajo (doma, s starši ali skrbniki) še preden začnejo hoditi v šolo (in/ali uporabljati telefone in računalnike). Domišljije poln pristop k učenju črk, pisanja in jezika je izhodišče za didaktično, a umetniško bogato dramsko gledališko predstavo, ki raziskuje temo (poskusov) sporazumevanja tako na vsebinski, kot tudi uprizoritveni ravni. 

Premiera: november 2024, Veliki oder LGL

Jasna Žmak je dramaturginja, raziskovalka in scenaristka. Piše gledališka besedila, teorijo in kritike ter kreatke zgodbe. Je docentka na dramaturškem oddelku Akademije dramskih umjetnosti v Zagrebu, kjer je tudi diplomirala. Doktorirala je na Filozofski fakulteti v Zagrebu. Med drugim je napisala gledališki besedili Samice (2011) in Istovremeno drugi (2012), znanstveno študijo Predavanje kao izvedba, izvedba kao predavanje – o proizvodnji znanja u umjetnosti(2019) in knjigo esejev One stvari – eseji o ženskoj seksualnosti (2020). Kot dramaturginja je med drugimi sodelovala z Matijo Ferlinom, Borutom Šeparovićem in Oliverom Frljićem. Prejela je več nagrad, med njimi prvo nagrado Mali Marulić za najboljše besedilo za lutkovno gledališč in gledališče za otroke (2017) in drugo nagrado Mali Marulić za najboljše besedilo za lutkovno gledališč in gledališče za otroke (2018). Je predsednica strokovnega združenja SPID – Savez scenarista i pisaca izvedbenih djela/Zveza scenaristov in piscev izvedbenih del.

Anđelka Nikolić je diplomirala na Filološki fakulteti in na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu. Ustvarila je več kot štirideset gledaliških predstav in za režije prejela številne nagrade, med njimi Sterijevo nagrado, najvišje nacionalno priznanje na področju gledališke umetnosti v Srbiji. V Sloveniji je režirala več uprizoritev: Nekaj v zraku (V. Bartol, SSG Trst), Da me je strah (M. Krese, PG Kranj), Antigona (Sofokles, SLG Celje), Pika Nogavička (A. Lindgren, SLG Celje), Guliver (po motivih J. Swifta, Gledališče Koper in HNK Rijeka), Nisi pozabila, samo ne spomniš se več (S. Semenič, EG Glej in KD Integrali). Je soavtorica dramskih besedil Naj živi, živi delo (z Milanom Markovićem) in Osvetljevanje umorov z zastrupitvijo v Čuprijskem okrožju v  70. letih 19. stoletja . Prevaja iz francoščine in angleščine. V LGL bo to njena prva režija.

Simona Hamer je dramaturginja in dramatičarka, ki kot samozaposlena v kulturi slovenski gledališki prostor uspešno soustvarja zadnjih petnajst let. Kot dramaturginja in soavtorica avtorskih projektov je soustvarila več kot trideset gledaliških predstav – številne so bile nagrajevane in uvrščane na relevantne festivale v Sloveniji in tujini. Je avtorica celovečernih izvirnih dram Taubeka (2008), Tik-tak (2009), I-z-š-t-e-v-a-n-k-e (2013), Nemi liki (2015), Razglednice ali strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni (2016), Cimri (2018), Vse OK (2019), 1. A nič ne zna (2021) in številnih kratkih dram, priredb, dramatizacij ali adaptacij; med njimi Samorastniki (po motivih Prežihovega Voranca, MGL, 2015) in Pošasti (po motivih Gospodarja muh W. Goldinga, SMG, 2017), Figa (Goran Vojnović, SNG Drama Ljubljana, 2021), Da me je strah? (Maruša Krese, PGK, 2022). Za Razglednice ali strah je od znotraj votel, od zunaj pa ga nič ni je dobila Grumovo nagrado za najboljše dramsko besedilo (2017), leta 2020 pa je bila za isto nagrado nominirana z dramo Vse OK. Za libretto Cimri je leta 2019 prejela Nagrado Gašperja Tiča. Njene drame so bile objavljene v knjižnih publikacijah (Dramober 2008, Dramober 2009, Zakon – III. branje/The Act, Third Reading, 2011), strokovnih revijah (Literatura, Teater der Zeit, Sodobnost), gledaliških listih, ter (bralno) uprizorjene v tujini (festival Sterijino pozorje, Neue Stücken aus Europa Wiesbadenn, Dramatiker_innen Festival Graz).

Avtorica: Jasna Žmak
Režiserka: Anđelka Nikolić
Prevajalka, avtorica priredbe in dramaturginja: Simona Hamer
Avtorja likovne podobe: Anđelka Nikolić in Radivoje Dinulović
Avtorica glasbe: Polona Janežič
Kostumografka: Mateja Čibej
Koreografka: Bojana Robinson
Lektorica: Maja Cerar
Asistentka lektorice: Tjaša Pirnar
Nastopajo: Jan Bučar, Urška Hlebec, Ana Hribar, Nina Ivanič, Rok Kunaver, Jernej Kuntner, Alenka Tetičkovič
Vsa zasedba
Kritike