Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

Medvedek PuReciklirana lutkovna predstava po motivih A. A. Milneja, trajanje 30 min

  3+
Foto: Voranc Vogel
Uprizoritev si za svojega protagonista izbere Sivčka, oslička brez repa, ki v svojem domovanju praznuje rojstni dan. V prostoru, polnem predmetov, ki nosijo takšne in drugačne spomine, se počasi začne snovati pustolovščina glavnih junakov znane zbirke zgodb. Pu, Pujsek in Tiger se odpravijo na pot iskanja popolnega darila za svojega prijatelja, za katerega se na prvi pogled zdi, da ničesar ne mara in ničesar noče. In čeprav, kot pravi Tiger, je »včasih težko imeti rad, ko ti manjka, kar je nujno«, druščina strne svoje glave in prek domišljije in sočutja Sivčkovo žalostno pribežališče spremeni v prostor prijateljstva in ljubezni.

Gre za lutkovnorežijski prvenec Benjamina Zajca (sicer hišnega dramaturga LGL) v sklopu programa BiTeater. Uprizoritev po znameniti predlogi A. A. Milna poudarja perspektivo oslička Sivčka, spregovori predvsem o gradnji zaupanja in se odmika od popularne likovne podobe, skozi katero navadno uzremo Puja in njegove prijatelje – v tej otroški igri deklica postane Pu, Tiger spregovori skozi plišastega zajčka in mnogoletni gozd zasije prek obilice predmetov, ki asociacijsko postajajo zdaj korenine, zdaj najslajši kolački.

Kakšna sreča, da imam nekaj, od česar se je težko posloviti.

Lutkovna predstava Medvedek Pu je nastala z reciklažo in preuporabo lutk, predmetov in scenskih elementov,  ki so bili izdelani za pretekle domače predstave, a v njih niso bili uporabljeni. Zajčev osnovni koncept za uprizoritev izhaja iz dejstva, da gledališča vsakoletno in z vsako novo uprizoritvijo pridelajo kar nekaj odpadka, ki se premalokrat preuporabi v naslednjih uprizoritvah – scenski elementi, rekviziti in lutke gredo pogosto na odpad ali pa ostanejo ujeti v medprostorih gledališkega ustvarjanja. In tako kot je Milne vzmeti svojega pisanja našel v igračah svojega sina, je Zajc z ustvarjalno ekipo zasnoval prostor svoje uprizoritve prek lutk, ki sedijo v različnih kotičkih Lutkovnega gledališča Ljubljana in zaradi takšnih ali drugačnih razlogov nikoli niso doživele manifestacije, za katero so bile izdelane. Kanonski Milnov kolaž različnih junakov in zgodb se tako vpenja v kolaž različnih scenskih elementov, likovnih podob, predmetov in materialov, ki bi sicer romali v smeti ali pa ostali na policah. Milne je drugačno življenje poklonil igračam svojega Christopherja, ustvarjalna ekipa Medvedka Puja pa možnost življenja poklanja zavrženčkom Lutkovnega gledališča Ljubljana.

V uprizoritvi nastopajo neuporabljene lutke Alene Pavlović iz uprizoritve Megloprejka (rež. Tamara Kučinović, 2021) in Jakuba Šulíka iz uprizoritve V dobrih rokah (rež. Jakub Maksymov, 2024). Sivčkov kostum je nastal kot kolaž ostankov kostumov za uprizoritvi Macbeth (rež. Matteo Spiazzi, 2023) in Hiša za lutke (rež. Yngvild Aspeli, Paola Rizza, 2023). Scenski prostor pa sestavljajo konstrukcije razstave Sare Slivnik, ki je spremljala uprizoritev Tihožitje (rež. Tin Grabnar, 2020), ter raznovrstni predmeti, ki jih je ustvarjalna ekipa našla po skritih kotičkih Lutkovnega gledališča Ljubljana – med njimi tudi plišastega zajčka, ki bo nastopil v vlogi Tigra ter magnetne stopinje Igorja Šinkovca iz uprizoritve Medo in Pujsi (rež. Marko »Mare« Bulc, 2024). 

V dramatizaciji, spisani po izvirnikih Alana Alexandra Milna Winnie-the-Pooh (1926) in The House at Pooh Corner (1928), je uporabljen odlomek pesmi Nekoga moraš imeti rad Ivana Minattija (1963).  

Premiera: 24. oktober 2024, Mali oder LGL

Benjamin Zajc (1997) je dramaturg, kritik in performer. Leta 2022 je na AGRFT magistriral iz dramaturgije in scenskih umetnosti ter se zaposlil v Lutkovnem gledališču Ljubljana. Svoje praktično dramaturško udejstvovanje usmerja predvsem v lutkovno produkcijo in avtorske performanse. Razmišljanja o scenski umetnosti objavlja v različnih strokovnih revijah, zbornikih in gledaliških listih, kritike je objavljal tudi na različnih spletnih portalih, trenutno pa so objavljene v dnevnem časopisu Delo. 

BiTeater je dolgoletni programski sklop Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki je delno menjaval svoj fokus, a bil ves čas zastavljen kot platforma za mlade gledališke ustvarjalce in jim ponujal možnosti za avtorski razvoj in kreativno ustvarjanje. Aktualne uprizoritve BiTeatra bolj fokusirano koreninijo v lutkovnem mediju, ki pa ga v LGL dojemamo v najširših možnih oblikah in idejah. Uprizoritve, nastajajoče v sklopu programskega sklopa BiTeater, bodo tudi v prihodnje zasnovane kot solo projekti oziroma uprizoritve z majhnim številom nastopajočih, ki pa so osrediščene v osrednji avtorski osebi mladega gledališčnika, ki je idejni vodja in (velikokrat) hkrati tudi nastopajoči v uprizoritvi. Ni pa nujno. BiTeater je programski sklop, ki spodbuja prihajajočo generacijo gledališčnikov, da vstopijo v svet lutk in lutkovnega ter v lutkovni uprizoritvi poiščejo lasten avtorski (režijski, igralski, likovni, kostumografski, scenografski, dramaturški …) lutkovni izraz.

Avtor koncepta, dramatizacije in režiser: Benjamin Zajc
Dramaturginja: Tajda Lipicer
Igralec: Gašper Malnar
Lutkovni tehnolog in avtor scenske postavitve: Iztok Bobič
Avtorica in oblikovalka zvočne podobe: Darja Hlavka Godina
Oblikovalka luči: Maša Avsec
Lektorica: Maja Cerar
Asistentka lektorice: Tjaša Pirnar
Pomoč pri gibu: Barbara Kanc
Vodja predstave: Aleš Erjavec, Stanislav Božanić
Producentka: Alja Cerar Mihajlović
Scenski tehnik: Iztok Vrhovnik/Slobodan Ilić
Lučni vodja: Maša Avsec
Vodja delavnic: Zoran Srdić
Izdelava/recikliranje lutk, scene in kostumov: Iztok Bobić, Zoran Srdić, Žiga Lebar, Sandra Birjukov, David Klemenčič, Lorena Bukovec, Bor Peterlin, Nina Koritnik
Vsa zasedba
Predstave
Razprodano
15.02.2025 ob 11:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
16.02.2025 ob 11:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
16.02.2025 ob 17:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
18.02.2025 ob 17:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
23.02.2025 ob 11:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Razprodano
23.02.2025 ob 17:00
Prizorišče: Mali oder LGL
Kritike