Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

PalčicaLutkovna predstava, trajanje 40 min

  3+
Foto Jaka Varmuž
Vse se začne s semenom. In željo, da bi iz njega nekaj zraslo. S skrbjo in pozornostjo seme kmalu vzklije iz zemlje, zraste v cvet in vzcveti. Iz njega pa v svet vstopi majhno bitje, polno vihrave radovednosti. Bitje, ki ni večje kot palec.

A kljub njeni drobni podobi svet do Palčice ni nič bolj prizanesljiv. Palčica gre kmalu skozi serijo epizod, ki od nje zahtevajo, da vedno znova preizpraša svoj odnos do sveta. Potem ko jo ugrabi Krastača za ženo svojemu sinu, Palčica zbeži in pristane pri Hroščinjah, ki se norčujejo iz njenega videza. Ko nastopi zima, pa se zateče k starejši Miši, ki ji Palčica v zameno za posteljo in streho nad glavo pomaga pri hišnih opravilih. V mišjem brlogu je toplo in udobno, Palčici ne manjka nič. Ali pač.

Gre za epsko zgodbo, ki pa je v svoji eksemplarični, skorajda didaktični naravi tudi izrazito psihološka. Andersen vpeljuje različne življenjske sloge in sisteme vrednot, s katerimi prikaže, da sta pogosto »dobro« in »slabo« ali »lepo« in »grdo« le subjektivna ocena, ki utegne biti za nekoga drugega relativnega pomena. Da so nereflektirani zunanji pritiski okolice lahko breme odraščajočemu bitju ter da je izbrati zvestobo samemu sebi dejanje, ki zahteva obilico odločnosti, pokončnosti in poguma.

Palčica se je v kanon evropske otroške in mladinske književnosti zapisala kot ena subtilnejših, nežnejših in svetlejših zgodb iz opusa pisatelja Hansa Christiana Andersena. Ta je podobo bitja v velikosti palca koncipiral po vzoru pravljic o miniaturnih ljudeh (kot so na primer Liliputanci iz dela Guliverjeva potovanja Johnatana Swifta). Od takrat je lik Palčice krenil na samostojno pot do številnih filmskih, televizijskih, literarnih, likovnih in tokrat prispel do odrske adaptacije v priredbi avtorice in igralke Maje Kunšič in dramaturginje Tajde Lipicer.

Premiera: 16. marec 2023, Kulturnica LGL in Mali oder LGL


Iz kritik:

»Uprizoritev s tem zaključkom utrdi svojo sodobno interpretacijo in sveže domišljeno podobo v klasičnem duhu, ki v posrečenem spoju raznorodnih vidikov tega odrskega popotovanja zavzema umirjeno razgiban in svetel odnos do življenja ter notranje moči posameznika. Izkazuje pa tudi izkušen odnos do svojih gledalcev (3+), ki jim ponuja domiselno plovbo po domišljijsko-stvarni krajini in nežno spodbudo njihovih lastnih dojemanj in virov.«  Nika Arhar, Palčica za današnji čas in čar, SiGledal, 21. 3. 2023


Avtor: Hans Christian Andersen
Soavtorici adaptacije po prevodu Silvane Orel Kos: Maja Kunšič, Tajda Lipicer
Režiserka: Maja Kunšič
Dramaturginja: Tajda Lipicer
Avtorica likovne podobe in scenografka: Zala Kalan
Avtorica glasbe: Zvezdana Novaković
Kostumografka: Tina Kolenik
Oblikovalka svetlobe: Maša Avsec
Lektorica: Maja Cerar
Lutkovna tehnologa: Žiga Lebar, Zala Kalan
Igra: Maja Kunšič
Vodji predstave in oblikovalca zvoka: Emil Koprivc, Damir Radončić
Producentka: Alja Cerar Mihajlović
Lučno vodstvo: Maša Avsec, Danilo Korelec
Scenski tehnik: Iztok Vrhovnik
Izdelava lutk, scene in kostumov: Zala Kalan, David Klemenčič, Žiga Lebar, Sandra Birjukov, Monika Colja, Olga Milić
Tehnična pomoč: Mitja Vasič
Zahvaljujemo se Ireni Štaudohar za dovoljenje uporabe citatov iz dela »Fižolozofija: čudeži vrtnarjenja« Ljubljana: Mladinska knjiga, 2022:
Vsa zasedba
Kritike