Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL
Obveščamo vas, da bo blagajna in knjigarna LGL v ponedeljek, 26. 2., zaprta do 16. ure. V četrtek, 29. 2., bo odprta od 11.30 dalje. Hvala za razumevanje.

Kidričeva 29cPredmetno gledališče, trajanje 45 min

  15+
Foto Jaka Varmuž
V stanovanju drugega nadstropja Kidričeve 29c je edino, kar v njem še živi, spomin. Gre za spomin, ki uradne zgodovine ne zanima, temveč zaznamuje neko drugo, osebno zgodovino. Spomin na prijatelja iz otroštva. Spomin, ki ga greni občutek krivde. Spomin, ki je vtisnjen v prostor in predmete v njem. Stanovanje tako postane kontemplativen prostor, predmeti pa prenehajo biti zgolj lastnina in postanejo artefakti, tihe, a zgovorne priče nekega življenja.

Kidričeva 29c prek medija predmetnega gledališča uprizarja »glasno tišino«, ki nastane po smrti človeka. Predmete osmisli kot nosilce lastnega ali posredovanega spomina, kot sprožilce, ki govorijo o nekem življenju, a obenem porajajo preplet pripovedovalčeve naivnosti in obžalovanja. In kljub temu da avtor predmete animira, prostoru ne more povrniti življenja, s katerim je bil nekoč prežet.

»Kidričeva 29c, drugo nadstropje. Stojim pred vrati, na katerih je njegov priimek. Moj priimek. Zdaj sem že velik. Ko jih odklenem s posebnim protivlomnim ključem, se odprejo z enakomernim pokajočim visokim zvokom. Vstopim. Nič se ni spremenilo, samo njega ni več tu. Iščem ga. Iščem njegove predmete. Iščem njegove sledi. Dokaz obstoja. Police, ki jih je dosegel samo on. Kako je pospravil stvari. Kam jih je zložil. Brezciljno tavam po stanovanju in opazujem vse stvari, ki na svojem mestu čakajo, da jih bo nekdo uporabil. Vse čaka. Kidričeva 29c, drugo nadstropje čaka.«

Premiera: 2. februar 2024, Kulturnica LGL

Martin Mlakar (1996) je mlad igralec in gledališki ustvarjalec, ki je leta 2023 zaključil študij na AGRFT z magisterijem iz umetniške besede. Med študijem je za vlogo Viktorja v produkciji Viktor ali Otroci na oblasti prejel akademijsko Prešernovo nagrado. Igral in soustvarjal je tudi v predstavi V imenu matere (SNG Drama, r. Ivica Buljan) in začel sodelovati z RTV SLO pri sinhronizaciji risank. Kot igralec animator se je leta 2022 zaposlil v Lutkovnem gledališču Maribor, z letom 2024 pa je postal član igralskega ansambla Lutkovnega gledališča Ljubljana.

Tajda Lipicer (2000) je magistrska študentka dramaturgije in scenskih umetnosti na AGRFT, diplomirala je z dramaturško analizo uprizoritvenih načel v sodobnem lutkovnem gledališču. Poleg študijskih produkcij na AGRFT je kot dramaturginja sodelovala pri uprizoritvi Palčica (Lutkovno gledališče Ljubljana, r. Maja Kunšič) ter pri produkciji Mladega odra Amo SNG Nova Gorica Dnevi, ki se ti morajo zgoditi (r. Maruša Kink). Na RTV SLO sodeluje kot scenaristka pri oddajah Firbcologi in Studio Kriškraš ter kot prevajalka otroških risanih serij. Bila je sourednica revije Adept in del mednarodne kuratorske ekipe festivala MittelYoung v organizaciji festivala MittelFest. Je članica strokovnega sveta LGL.

BiTeater je dolgoletni programski sklop Lutkovnega gledališča Ljubljana, ki je nekoliko spreminjal svojo usmerjenost, a je bil ves čas zastavljen kot platforma za mlade gledališke ustvarjalce in jim ponujal možnosti za avtorski razvoj in kreativno ustvarjanje. Uprizoritve BiTeatra v zadnjem obdobju bolj fokusirano koreninijo v lutkovnem mediju, ki pa ga v LGL dojemamo v najširših možnih oblikah in idejah. Predstave, nastajajoče v sklopu programskega sklopa BiTeater, bodo tudi v prihodnje zasnovane kot solo projekti oziroma uprizoritve z majhnim številom nastopajočih, ki pa so osredinjene v osrednji avtorski osebi mladega gledališčnika, ki je idejni vodja in (pogosto) hkrati tudi nastopajoči v uprizoritvi. Ni pa nujno. BiTeater je programski sklop, ki spodbuja prihajajočo generacijo gledališčnikov, da vstopijo v svet lutk in lutkovnega ter v lutkovni uprizoritvi poiščejo lasten avtorski (režijski, igralski, likovni, kostumografski, scenografski, dramaturški …) lutkovni izraz. BiTeater bo še naprej pretežno domoval na dveh lokacijah: na svojem »matičnem« odru v Kulturnici na Židovski stezi 1, ki jo LGL že leta vidi kot kreativni prostor za gledališko eksperimentiranje, obenem pa tudi v Tunelu LGL.

Avtor: Martin Mlakar
Režiserja: Martin Mlakar in Tajda Lipicer
Dramaturginja: Tajda Lipicer
Avtorja likovne podobe: Damir Leventić in Martin Mlakar
Scenograf: Damir Leventić
Lektorica: Maja Cerar
Oblikovalka glasbe in zvoka: Darja Hlavka Godina
Oblikovalka luči: Maša Avsec
Nastopa: Martin Mlakar
Vodja predstave in tonski mojster: Aca Ilić/Slaviša Stevanović
Producentka: Alja Cerar Mihajlović
Lučno vodstvo: Maša Avsec
Scenski tehnik: Slobodan Ilić
Vodja delavnic LGL: Zoran Srdić
Izdelava scene: Damir Leventić, David Klemenčič, Uroš Mehle
: V predstavi sta uporabljeni pesem Lastovka (Jure Robežnik/Milan Jesih/Jure Robežnik) v izvedbi Elde Viler ter Uspavanka (Iva Bittova, Vladimir Vaclavek).
Vsa zasedba
Kritike