Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

TihožitjeDevet poskusov, kako ohraniti življenje, trajanje 60 min

  15+
Foto Jaka Varmuž
Lutkovna predstava za odrasle Tihožitje naslavlja težko ulovljivo vprašanje pojava življenja. Z radikalnimi uprizoritvenimi pristopi skuša režiser Tin Grabnar skupaj s soustvarjalci razumeti tisto, kar nas dela žive. Kaj je tista notranja sila, ki ji pravimo življenje? Kako razumeti pojav obstoja in kako razumeti njegovo nasprotje – smrt? Z raziskovanjem tega vprašanja se vzpostavlja senzibilen uprizoritveni jezik, ki naslavlja temeljna filozofska vprašanja bivanja, hkrati pa v občinstvu poizkuša vzbuditi spoštovanje do vsega tistega, čemur pravimo, da je živo.

Za razpiranje tako radikalne teme so potrebni radikalni uprizoritveni postopki. To so postopki, ki lahko v občinstvu razprejo globoka čustvena ter tudi etična in filozofska vprašanja. Lutkovni medij je tisti, ki na odrskih deskah razpira vprašanje razmerja med življenjem in smrtjo. Lutkarji namreč vedno znova ustvarjajo iluzijo življenja tam, kjer ga ni. Tako lahko s precizno animacijo povrnejo življenje tudi živalim, ki so podlegle človeški roki. Povrnejo jim lahko dostojanstvo in vzpostavijo zavedanje, da so živali čuteča bitja s svojo zgodovino. Vsaj za kratek trenutek gledališke iluzije lahko tako poizkusijo zaceliti družbene rane in se zoperstaviti izkoriščevalskemu razmerju med človekom in živaljo. 

Tihožitje nima jasno začrtane narativne linije, temveč je skupek močnih vizualnih podob, ki so tesno prepletene s kompleksno zvočno sliko. Luč in zvok sta neposredno sinhronizirana, kar omogoča ritmične slike, ki se v svojih kontrastih dopolnjujejo.

Tin Grabnar se že od zgodnjih let intenzivno udejstvuje na področju performativnih in uprizoritvenih praks. Polje njegovega zanimanja sega tako v klasično kot tudi alternativno, lutkovno in dokumentarno gledališče. Široko razumevanje gledaliških praks in različnih uprizoritvenih postopkov mu omogočajo, da v svojem delu povezuje elemente plesa, improvizacije, sodobnega lutkarstva, magije, performansa in vizualne umetnosti. V zadnjih nekaj letih je skupaj s soustvarjalci za svoje predstave razvijal tudi dramska besedila, v katerih so dialogi pisani neposredno z mislijo na končni učinek uprizoritve in izostritev njene vsebine. V svojih predstavah tematizira sodelovanje, skupnost, skupinsko dinamiko in nemoč. Raziskuje gledališko komunikacijo, preverja širok spekter različnih uprizoritvenih strategij in vzpostavlja skupinski proces nastajanja predstave. Za predstavo Nekje drugje Lutkovnega gledališča Ljubljana je prejel številne mednarodne nagrade.

Iz kritik:

»Tako je nekakšen fenomen te predstave, da je hkrati kolektivna, a tudi izrazito individualna izkušnja, kar je posledica tega, da je velik del njene vsebine v (z)možnosti gledalčeve kontemplacije.« - Tjaša Pirnar, »Vprašanje življenja in smrti, ki presega gledališko realnost« ECPCP, 22.3.2021 

»Angažirana ideja, ki poskuša znova »oživiti nekoč živo« skozi estetizacijo lutkovne forme, v svojem konceptu socasno razpira niz iztocnic ne le o vprašljivih nacelih biopolitike, reciklaže in ekosistema, temvectudi prezentacije živalskega biotopa v siceršnji lutkovni produkciji, kjer so živali seveda vselej počlovečene, pogosto tipizirane in oblikovane izkljucne iz cloveške perspektive razumevanja. Tihožitje ucinkuje kot kontemplacija, a z mentalnim nabojem, in se slogovno uvršča nekam med gledališče in vizualnost, med predstavo in instalacijo, med dogodek in razstavo. Prav zaradi žanrske neulovljivosti in večdisciplinarnosti morda podaja eno temeljnih stališč, ki jih aktualni čas potrebuje: kaj vse in do kam vse lahko sežejo forme animiranih praks.« - Zala Dobovšek, »Tri verzije angažirane prakse: kolektivno, ludistično, protestno« Lutka, št. 61, jesen 2022. 

Premiera 7. oktober 2020, Oder pod zvezdami LGL

Koprodukcija LGL, Flota, zavod, Murska Sobota in Flota, Ljubljana

Avtor: Tin Grabnar, Tjaša Bertoncelj
Režiser: Tin Grabnar
Dramaturginja: Tjaša Bertoncelj
Igrajo: Asja Kahrimanović Babnik, Iztok Lužar, Zala Ana Štiglic
Scenografka: Sara Slivnik
Kostumografka: Sara Smrajc Žnidarčič
Avtor glasbe: Mitja Vrhovnik Smrekar
Oblikovanje zvoka, zvočnih in glasbenih efektov: Eduardo Raon
Lutkovni tehnolog: Zoran Srdić
Avtorica videa: Vesna Krebs
Oblikovalec svetlobe: Gregor Kuhar
Vodja predstave in oblikovalec zvoka: Luka Bernetič
Producentka: Alja Cerar Mihajlović
Lučno vodstvo: Gregor Kuhar
Scenski tehnik: Kemal Vrabac Kordiš
Izdelava scene, lutk in kostumov: Zoran Srdić, Iztok Bobić, Polona Černe, Sandra Birjukov, Marjeta Valjavec, Zala Kalan, David Klemenčič, Olga Milič, Uroš Mehle s.p., 3Dimension
Vsa zasedba
Kritike