Na glavno vsebino
Kraljestvo
PISAVA
VELIKOST

CTRL+ ZA POVEČAVO
CTRL- ZA POMANJŠAVO

VELIKE/MALE
STIL

2025/26

Kje je Nekje drugje?

Ena najuspešnejših predstav našega gledališča je Nekje drugje, maja 2017 je pod režijsko taktirko Tina Grabnarja prvič »ugledala luč« v Tunelu LGL, ki je bil med vojno tudi zaklonišče med bombardiranji. To pomlad je bila odigrana dvestotič, ponovno na izvirnem prizorišču, čeprav ugotavljamo, da je tako častitljivo številko pridelala pretežno na tujih prizoriščih in je bila v Sloveniji igrana manj. Zato bi bilo lahko vprašanje, »kje je Nekje drugje?«, mišljeno tudi kot – kje ta teden gostuje predstava. V trenutku, ko to pišem, se ponovno vrača iz Švice, saj jo prvakinja gledališča Asja Kahrimanović že dobra tri leta interpretira tudi v nemškem jeziku in je zato festivalski hit za nemško-govoreča okolja. V zadnji sezoni se je nemški različici pridružila še francoska in ne dvomim, da bo tudi ta raznežila srca gledalcev na Zahodu. Po vsakem uspehu predstave smo veseli, a obenem vedno znova otožno ugotovimo, da nam je žal, da je še vedno – vsakič znova – tako aktualna.

V prihajajoči sezoni jo uvrščamo med izpostavljene predstave naše ponudbe, tako bi jo radi bolj približali tudi domačemu občinstvu, katerega največji delež so šolske skupine. 

Skrivnost uspeha Nekje drugje je preprosta, predstava ustvari močan čustven odziv predvsem zaradi pozicije pripovedovalke – gre za zgodbo o vojni in begunstvu skozi oči otroka. »Nekje drugje« je bilo torej izvorno lahko tukaj, kamor je deklica Mina pribežala, saj smo želeli s predstavo najmlajšim predvsem pojasniti, kdo so begunci, ki so prihajali v Evropo, da so to običajni ljudje – tudi otroci, ki so živeli pred vojno podobno kot oni. A že takrat bi lahko odgovorili, da je »nekje drugje« tudi vojno območje, od koder je Mina prišla. Zagotovo povsem drugače gledamo predstavo, če je vojna na drugem delu sveta, manj prijetno pa je, če se nam geografsko približa. A vseeno ne smemo nasesti strašenju in varnostnim pleteničenjem politikov in zato na tem mestu poudarimo, kar je bistveno sporočilo predstave: Vojna je zlo! In oboroževanje je pogoj zanjo! Vrednote za kulturo oziroma družbo miru, razumevanja in sožitja so poleg estetskih prvin bistvena sestavina gledaliških predstav za odraščajoče občinstvo. Želimo si, da bi bili kakovostnega gledališča deležni vsi otroci na svetu. 

V sezoni, ki prihaja, se bomo še dodatno potrudili, da bomo v čim večji meri na voljo vsaj slovenskim. Prisrčno vabljeni!

Uroš Korenčan, direktor LGL

Nujnost ustvarjanja gledališča za otroke v času, ko so genocidne smrti otrok politično in medijsko normalizirane

Skoraj sem že začel pisati običajen uvodnik, v katerem bi opisal vsebinsko raznovrstnost uprizoritev za otroke in žanrsko raznolikost premier za mlade, ki jih bomo odraščajočemu občinstvu predstavili v prihajajoči sezoni 2025/26, a sem zastal. Misel je, kot se mi to pogosto zgodi v teh dneh, skočila drugam, k otrokom drugje.

V zadnjih mesecih pogosto pred predstavo gledam polno dvorano zvedavih glavic v dvoranah Lutkovnega gledališča Ljubljana, kako nestrpno čakajo na začetek predstave, in se vsakič znova zdrznem, ko pomislim, da bo tistega dne, na nam precej bližnjem koncu Zemlje, pod izstrelki končalo svoja kratka življenja podobno število njihovih vrstnikov. Živimo v času, ko vodene granate (in ne pozabimo: za vsako izmed njih ždi odrasel človek) vsak dan pobijejo nešteto otrok ali pa jih nepovratno ranijo na vse mogoče fizične, socialne in psihične načine. Živimo na planetu, na katerem ozdravljive bolezni, lakota in podobno nepredstavljive posledice vojaške obkolitvene doktrine brez milosti kosijo med najmlajšimi in najranljivejšimi. Morda so pred tem za kakšen dan »srečno« preživeli smrtonosni jekleni dež, a že v naslednjem jim ni uspelo pobegniti humanitarni in sanitarni katastrofi, ki jo ustvarja vse obsodbe in kaznovanja vredna genocidna politika. In kot si naše otroške predstave, katerih sedeži v dvoranah so polni življenja veselih otrok, sledijo iz dneva v dan, se zdi, da si poročila z vojnih območij, ki v neskončnost ponavljajo nepredstavljivo visoke številke otroških žrtev, sledijo še bolj vztrajno. A razlika je vpijoča: ponovitve predstav izvabljajo igriv, glasen smeh, ponavljajoča se poročila pa tesnobno, grobno tišino. Si predstavljate otroško gledališče v tišini? Prazne sedeže? Brez otrok? Mrtvo tišino praznine? 

Zakaj v zaslepljenem svetu, ki s tako lahkoto pobija in poškoduje na tisoče otrok, delati zvedave predstave za najmlajše? Zakaj v tem grdem svetu, ki s tako lahkoto poroča o smrtih in ranah tisočih otrok, ustvarjati vizualno izzivalno gledališče za otroke? Zakaj v tako otopelem svetu, ki si z lahkoto zatiska oči, da čisto blizu nas umira cela generacija mladih, še ponujati otrokom vsebine, polne upanja?

Vsak otrok je pred vsem – otrok. In mrtva tišina v gledališčih za otroke ne sme postati naša politična in medijska normalnost.

Mare Bulc, umetniški vodja LGL

filePath
Saša Eržen po motivih H. C. Andersena

Snežna kraljica

Bajka o ljubezni, 5+
Režiserka: Yulia Kristoforova

Na svetu, v katerega sta se rodila Gerda in Kaj, vlada večna zima, posledica človeške brezčutnosti. Po srečanju s Snežno kraljico Kaju zaledeni srce, da njegovo sočutnost preglasi hladen razum. Medtem ko Kaj na daljnem severu išče odgovore na vprašanja večnosti, se Gerda odpravi na dolgo pot k njemu, ki jo vodi tudi vse bližje k njej sami.

Čarobna uprizoritev v središče postavlja prijateljstvo med Gerdo in Kajem, ki prehaja od prvinske otroške bližine, skozi mladostno oddaljevanje prek razvoja celovitosti moškega in ženskega načela bivanja v vsakem od njiju, do globljega razumevanja ljubezni.

Premiera: 4. september 2025, Šentjakobski oder LGL
Ponovitve: 11.-19. september 2025
filePath
Filip Štepec

Dežela žalostnih psov/k

V sklopu programa BiTeater, 15+
Režiser: Filip Štepec
Koprodukcija s KUD Qulenium Ljubljana

Zgodba o odraščanju in brazgotinah, ki nam jih odraščanje zapusti. Zgodba o neznosnosti bremen, ki nam jih nalaga družina. V tem se znotraj uprizoritve načenjajo vprašanja medgeneracijskega razkoraka, razmerij med periferijo in urbanimi središči, vprašanje sinove in mamine emancipacije v patriarhalno urejenem svetu.

Gibalno-predmetna predstava za odraslo občinstvo, ki temelji na raziskovanju gradnika posameznikove identitete prek različnih figur materinstva in v kateri posebno vlogo odigra tudi vprašanje vere, ki ustvarja ideološki okvir dojemanja figure mame kot nečesa več kot (le) človeškega. 

Premiera: 9. oktober 2025, Tunel LGL
Ponovitve: 11.-19. oktober 2025
filePath
Miklavž Komelj, Leja Jurišić

Kamen modrosti (delovni naslov)

Lutkovna predstava, 12+
Režiserka: Leja Jurišić

Ali lahko kamen, ki je na prvi pogled mrtev, postane osrednja točka čustvene interakcije? Odkrivanje načinov, kako kamnu oziroma kamnom »vdihniti življenje«, simbolizira proces, skozi katerega si naše mlado občinstvo vdihne prostor v stvari, ki jih ne mara, ter v proces »razbijanja« svojih omejitev v dojemanju sebe in sveta. 

Predstava se sprašuje, kako animirati kamen v živo, snuje se prek odnosa lutkarja do radikalne nespremenljivosti, nerazumljivosti ali bolje nerazumljenosti kamna, do njegovega nepremičnega vztrajanja. Razkrila bo notranji boj vsakega izmed petih likov.

Premiera: 23. oktober 2025, Oder pod zvezdami LGL
Ponovitve: 25.-30. oktober 2025
filePath
Jure Karas

Kaj, kako, zakaj?

Lutkovna predstava, 3+
Režiser: Jaka Ivanc
Koprodukcija z Gledališčem Koper

Popotovanje dveh najboljših prijateljev – samooklicanih dinozavrov ter najbolj barvastih in simpatičnih bitij, kar jih je svet kdaj videl –, ki najraje od vsega prepevata pesmi in modrujeta o življenju. Med potovanjem iščeta odgovore na bistvena vprašanja človeštva po tretjem letu starosti: Kaj je to? Kaj tisto tam? Zakaj je sonce? Kako je nastal svet? In zakaj je treba domov? Pa tudi – spet in znova – zakaj?

Lutkovna predstava, ki nastaja po naročenem besedilu Jureta Karasa za otroke, stare tri leta in več, se bo udejanjila z mimičnimi lutkami, ki bodo podobne dobro znanim »muppetovskim lutkam«.

Premiera: 20. november 2025, Veliki oder LGL
Ponovitve: 22.-30. november 2025
filePath
Susanna Mattiangeli

Učiteljica

Predmetna predstava, 5+
Režiserka: Lucija Trobec

Šolska vrata se odprejo in z rumeno rutko okoli vratu prvič vstopimo v prazno učilnico. Nov svet, ki ga počasi polni domišljija. Kaj vse se bo tu zgodilo in kdo bomo postali, ko bomo čez nekaj let zapustili ta prostor? Učilnica je polna stolov in klopi. Na steni je ogromna zelena tabla. Nad tablo pa tiktaka ura, ki naznanja, da bo v učilnico čez nekaj trenutkov vstopila – učiteljica!

Lutkovna predstava nastaja na podlagi istoimenske slikanice avtorice besedila Susanne Mattiangeli in ilustratorke Chiare Carrer. Ustvarjalci uprizoritve, ki jo uvrščamo v žanr predmetnega gledališče, v igrivo odrsko učilnico vstopajo brez učiteljice.

Premiera: 12. februar 2026, Mali oder LGL
Ponovitve: 14.-20. februar 2026
filePath
Ben Muir

Kako preživeti apokalipso zombijev

Grozljiva komedija, 12+
Režiserka: Ajda Valcl

Zmes komedije in grozljivke odlikuje dramsko predlogo Kako preživeti apokalipso zombijev, ki se tematsko napaja pri temi, ki najstnike (in odrasle) še posebej dramatično zasleduje in vznemirja: zombiji! Večkrat nagrajena enodejanka dramatika in scenarista Bena Muirja kot pripovedni okvir vzpostavi izobraževanje, ki naj bi mladostnike pripravilo na potencialni prihod teh zloveščih mrtvecev in jih naučilo učinkovitih preživetvenih strategij. 

Poleg gledališke »žmohtnosti«, ki jo prinaša žanr, predstava nagovarja globlja vprašanja (abstraktnih in konkretnih) groženj, ki jih čutijo najstniki, in tako igrivo raziskuje teme strahu in manipulacije, pa tudi kreativnosti in sodelovanja.

Premiera: 12. marec 2026, Veliki oder LGL
Ponovitve: 14.-20 marec 2026
filePath

Marko »Mare« Bulc in soustvarjalci predstave

O izgubljenem osličku

Lutkovna predstava, 3+
Režiser: Marko »Mare« Bulc 

Pred časom se je v novicah pojavila nenavadna resnična zgodba o osličku, ki je iz kmetije odtaval v gozd in se izgubil. Po neuspešnem iskanju so lastniki oslička opustili upanje, da ga bodo še kdaj videli. Čez nekaj mesecev pa so svojega oslička prepoznali na videoposnetku, ki ga je delil gozdni sprehajalec. Na gozdni jasi je naletel na nenavaden prizor: zagledal je čredo jelenov, katere član je bil tudi izgubljeni osliček. 

Predstava bo odpirala pomembna vprašanja o sprejemanju drugačnosti, premagovanju strahu, pomenu prijateljstva in ljubezni do bližnjih. V uprizoritvi bodo za glavni lik Oslička in za lik njegovega prijatelja Jelenčka uporabljali predvsem lutke večjega formata, ki jih animira več animatorjev.

Premiera: 9. april 2026, Oder pod zvezdami LGL
Ponovitve: 11.-16. april 2026
filePath
Andy Stanton

Gospod Gnilc in plesoči medved

Lutkovna predstava, 9+
Režiser: Luka Marcen

Imate radi medvede? Pa balone na vroči zrak? In ladje na jadra z norimi pomorskimi kapitani in žlehtnimi starimi podleži? Pa potovanja okrog in okrog zemlje in spet nazaj? Pa dogodivščine, kjer potrebuješ veliko poguma in še več domišljije? Dobrodošli v Poprovem Gradcu, najbolj prismuknjenem mestecu daleč naokrog z najbolj prismuknjenimi meščani, ki se jim vsak dan zgodi kaj nepričakovanega.

Uprizoritev po romanu Andyja Stantona je vabilo v odštekani in nori svet meščanov Poprovega Gradca, z njimi pa tudi na potovanje okrog in krog sveta. Uprizoritev izhodišče išče v sobivanju lutkovnega, predmetnega in dramskega, ki jih postavlja v dialog in obrača na glavo.

Premiera: 18. maj 2026, Šentjakobski oder LGL
Ponovitve: 23.-29. maj 2026
filePath
Ivan Cankar

Zgodba o Šimnu Sirotniku

V sklopu programa BiTeater, 15+
Režiser: Jernej Potočan

Cankarjev Šimen Sirotnik je delavec, ki je vse svoje življenje delal za dobrobit drugih in se ob koncu življenja odpravi na svoj poslednji križev pot po krajinah sistemske ignorance. Lepega dne, ko ga odpustijo, se – v nasprotju z njegovim politično bolj osveščenim literarnim »bratom«, Hlapcem Jernejem – odzove s sprijaznjenjem. Kljub temu da Šimen Sirotnik ne išče svoje pravice, se v iskanju zadnjega ležišča zatakne v kolesje birokracije.

Kulturnica LGL bo skozi predstavo postala depo pozabljenih življenj, ki jim bodo skozi jezik predmetnega gledališča telesa posodili zavrženi in neuporabni predmeti, priklicani nazaj s smetišča zgodovine.

Premiera: 4. junij 2026, Kulturnica LGL
Ponovitve: 6.-13. junij 2026
Ilustracije Matija Medved

Sponzorja

Program Lutkovnega gledališča Ljubljana sofinancirata Ministrstvo za kulturo in Mestna občina Ljubljana, ki je tudi ustanoviteljica javnega zavoda. Generalna sponzorja gledališča sta Zavarovalnica Triglav in Telekom Slovenije.
filePath
filePath